تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مارس 2024 - 11:09

۵۱ زندانی خوزستان در شب عید به خانه بازگشتند

۵۱ زندانی خوزستان در شب عید به خانه بازگشتند

آیین آزادسازی ۵۱ زندانی جرائم غیرعمد و نیازمند با حضور مسئولین استانی در زندان سپیدار اهواز برگزار شد.

هما خوزستان: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خوزستان ، غلامرضا روشان مدیر کل زندان‌های استان در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی معسر جرایم غیر عمد ضمن تشکر از ستاد دیه استان و شرکت فولاد اکسین عنوان کرد: سازمان زندان‌های کشور ۲ رسالت دارد ابتدا اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمین و متهمین است و رسالت دوم اصلاحی و تربیتی است.وی در ادامه ، در مورد بحث اصلاحی و تربیتی نگاه به خانواده زندانیان نیز وجود دارد، دیدگاه زیبای شهید اسد الله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تاسیس کرد و در حوزه کمک رسانی به زندانیان غیر عمد کمک‌های شایانی رسانده است.

وی عنوان کرد : ۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان چشم انتظار کمک خیرین و شرکت ها هستند و باید مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان همگی پای کار بیایند.

روشان افزود زندانیان جرایم غیر عمد چشم انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند ، سهم هر خوزستانی مبلغ ۲۰ هزار تومان جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد می باشد و اگر هم استانی های عزیز همت کنند و تا پایان سال آینده در “پویش هر خوزستانی ۲۰هزار تومان” ۳۶۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد خواهند شد.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

در این آیین دکتر دهقانی رئیس دادگستری استان ضمن تقدیر از خیرین و شرکت های سهیم در این امر خداپسندانه و ستاد دیه استان و همچنین شرکت فولاد اکسین که باعث بازگشت این ۵۱ زندانی در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان به آغوش گرم خانواده شدند.

وی افزود همه کسانی که می توانند در این مسیر کمک کنند تا این مددجویان به جامعه بازگردند تا هم جامعه و هم خانواده آنها از وجود این افراد منتفع شود پای کار بیاند. وی عنوان کرد در سال ۱۴۰۲ ما ۴۰۱ زندانی مالی و جرایم غیر عمد را آزاد کردیم . در حال حاضر ۳۶۰ زندانی در زندان های استان هست که با کمک خیرین می توان این زندانیان را تا سال آینده آزاد کرد.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کمک کنیم کسانی که دارای جرم‌های مالی هستند و معسرند، در زندان نباشند. از طرف دیگر باید طرح دو فوریتی برای برخورد با جرم‌های خشن و حمل سلاح غیرمجاز تصویب می‌شد که البته در فرآیند قانونگذاری است و تلاش می‌شود این طرح در این مجلس تبدیل به قانون شود.

وی عنوان کرد: کسی که وارد زندان می‌شود باید با انجام اقدامات تربیتی، دوباره به جامعه بازگردد و از این فرصت برای زندگی خود استفاده کند؛ یعنی زندان را آخر کار نمی‌بینیم به گونه‌ای که فرد از همه چیز منع شود و برای او فکری نشود. باید کارگاه‌های آموزشی با نگاه حرفه‌آموزی و به صورت تخصصی برای زندانیان اجرا شود و از ظرفیت صنایع و شرکت‌ها نیز استفاده شود.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

دادستان مرکز استان دکتر چیگنی در این مراسم ضمن تقدیر از عوامل اجرایی که با اداره کل زندان ها و دادگستری استان و ستاد دیه همکاری داشتند تا این مراسم با شکوه تشکیل گردد عنوان کرد مجموعه دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها از سه مجموعه خدمات خود را به خانواده مددجویان و زندانیان ارائه می دهد انجمن حمایت زندانیان ،ستاد دیه و بنیاد تعاون زندانیان ، لذا ما این سه مرجع را برای جلب حمایتهای معیشتی ، اقتصادی و بحث فرهنگی و تحصیلی مددجویان و خانوادهای آنها را داریم . ما در این سال ۱۲۱ زندانی توسط انجمن حمایت زندانیان آزاد کردیم و انجمن حمایت زندانیان خوزستان در سطح کشور جزو انجمن های برتر می باشد.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

مصطفی اسکندری رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین در این مراسم عنوان کرد ما در مسئولیت اجتماعی سعی کردیم نسبت به سال‌های گذشته با جدیت و همت بیشتری در این خصوص اقدام کنیم که از این جمله می‌توان به کمک برای اجرای پل عنافچه، تهیه بسته معیشتی و آموزشی، ارایه جهیزیه، کمک هزینه درمان و داروهای رایگان اشاره کرد. شرکت فولاد اکسین برای اولین بار در گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز شرکت کرده است و این مسیر همچنان ادامه دارد.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

اسکندری گفت: برخی از زندانیان ممکن است به دلیل چک‌های برگشتی دچار مشکلات مالی و گرفتاری شده باشند و مخصوصا اگر این زندانیان، بانو باشند مشکلات آن‌ها زیاد است بنابراین در برنامه‌های دیگر برای آزادی این قشر نیز اقدام خواهد شد.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

در این مراسم ضمن آزادی ۵۱ زندانی معسر ۷۰۰ بسته معیشتی توسط انجمن حمایت زندانیان اهواز بین خانواده مددجویان توزیع گردید. این آیین به صورت زنده از سیمای خوزستان پخش گردید.

بازگشت 51 زندانی به خانه در شب عید از زندان های خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.