تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آوریل 2024 - 13:05

در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی با آیات عظام و مسئولان حوزوی در قم:

تشریح اهداف مالیات ستانی برای توسعه خدمات عمومی در کشور

تشریح اهداف مالیات ستانی برای توسعه خدمات عمومی در کشور

هما خوزستان: پنجشنبه هفته گذشته  سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی به‌منظور ارائه گزارش عملکرد در بخش  مالیات ستانی عادلانه، تکریم مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرارمالیاتی با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و حضرت آیت‌ الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و چند تن از مسئولین اداری و حوزوی قم دیدار و گفتگو

هما خوزستان: پنجشنبه هفته گذشته  سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی به‌منظور ارائه گزارش عملکرد در بخش  مالیات ستانی عادلانه، تکریم مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرارمالیاتی با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و حضرت آیت‌ الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و چند تن از مسئولین اداری و حوزوی قم دیدار و گفتگو کرد.

سبحانیان در این دیدارها یادآور شد که  تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمدها است. از این رو اشراف نظام مالیاتی بر داده های مالیاتی نیز بالا بوده و مالیات نیز متکی بر داده های مالیاتی می باشد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تا حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های کشور ابراز داشت: تمرکز ما بر مؤدیان بزرگ مالیاتی است و به سرعت به سمت هوشمندسازی و سیستمی کردن نظام مالیاتی می‌رویم.

وی با تأکید بر لزوم تبیین مصارف مالیات برای مردم افزود: مالیات بیش از ۵۰ درصد مؤدیان خُرد صفر بوده است و ۴۰ درصد نیز زیر ۲۰ میلیون تومان در سال گذشته پرداخت کرده اند.

سبحانیان ادامه داد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را طی دو سال گذشته به ترتیب ۵ و ۷ درصد کاهش  داده و‌ برای سال ۱۴۰۳ نیز کاهش ۵ درصدی را پیشنهاد داده است لذا  هدف سازمان یادشده کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در این دیدار بر لزوم اخذ مالیات عادلانه اشاره کرد و گفت: از فرارهای مالیاتی بایستی جلوگیری شود.

ایشان تاکید نمودند: مالیات باید عادلانه اخذ شود و هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه از مشخصه های جامعه سالم این است که درآمد دولتش از مالیات تامین شود، افزود: امیدواریم مالیات هم عادلانه اخذ شود و هم به مالیات دهندگان تفهیم شود.

آبادانی کشور در گرو اخذ مالیات

حضرت آیت‌ الله جعفر سبحانی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم باید نسبت به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

ایشان افزودند: مالیات باید از درآمد افراد اخذ شود و درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مشمول پرداخت مالیات شود.

کشور باید با مالیات اداره شود

آیت الله سید هاشم  حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز نفت را ثروتی خدادادی توصیف کرد و اظهار داشت: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

امام جمعه موقت قم با اشاره به ضرورت استفاده از مالیات به عنوان یک منبع درآمدی خاطر نشان کرد: دولت ناگزیر است بخشی از هزینه‌ها را از طریق مالیات تأمین کند؛ با این حال باید با فرهنگ سازی و اخذ عادلانه مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات در شهرهای مختلف نیز برای مردم به خوبی تبیین شود.

تأمین هزینه های جاری کشور از محل مالیات

حجت الاسلام حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در دیدار با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اقدامات خوب سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه های جاری کشور( از محل درآمدهای مالیاتی) تقدیر کرد و خواستار مبارزه با فرار مالیاتی و مطالبه مالیات بر پایه داده های مستند شد.

لزوم تبیین دلایل پرداخت مالیات به مردم

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی جامعه و همچنین آباد کردن کشور وظایف سنگینی برعهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع مورد توجه، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات خواهد پرداخت.

همه باید در پرداخت مالیات مشارکت کنند

آیت الله سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) در این دیدار گفت: مالیات باید از همه مردم گرفته شود.

وی افزود: نباید این تلقی در کشور ایجاد شود که اخذ مالیات برای برخورد با متمکنین صورت می‌گیرد بلکه باید فلسفه مالیات به خوبی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر تبیین مالیات برای مردم گفت: برخی متوجه نیستند که درآمدهایشان را در این کشور به دست آورده اند و برای امنیت و فعالیت‌های تجاری و درآمدی که دارند باید مالیات پرداخت کنند.

مالیات ستانی زمینه توسعه کشور است

سیدمحمد آقامیری استاندار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌های دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شوند.

وی سازمان امور مالیاتی را یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

     

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.