تاریخ انتشار : دوشنبه 20 سپتامبر 2021 - 18:12

۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در راه بندر امام خمینی(ره)

۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در راه بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ۹ فروند کشتی اقیانوس پیما به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در مسیر بندر امام خمینی(ره) ، در روزهای آینده وارد کشور می‌‎شوند تا بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنند. هما خوزستان: حمید بدوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاها شامل ذرت، جو و

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ۹ فروند کشتی اقیانوس پیما به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در مسیر بندر امام خمینی(ره) ، در روزهای آینده وارد کشور می‌‎شوند تا بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنند.

هما خوزستان: حمید بدوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاها شامل ذرت، جو و کنجاله سویا است که توسط شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی سفارش داده شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز هشت فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به وزن ۵۴۰ هزار تن در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در انتظار تخلیه هستند و در روزهای آینده در اسکله اصلی این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۶۵۹هزار تن کالای اساسی(جو ، ذرت و کنجاله سویا) توسط شرکت پشتیبانی امور دام در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و به سایر نقاط کشور حمل شده است افزود: هم اکنون ۱.۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که در حال حمل به نقاط مختلف کشور هستند.
بدوی با اشاره به سهم ۳۷ تا ۴۰ درصدی شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور در واردات نهاده‌های دامی و طیور به کشور گفت: بخش زیادی از رسوب کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) مربوط به شرکت‌های بخش خصوصی است.
به گفته وی، هم اکنون حدود ۳.۳میلیون تن کالاهای اساسی (غلات ، نهاده های دامی و طیور) در انبارهای بندر امام خمینی(ره) رسوب شده است.
در نیمه نخست امسال شماری از مسوولان اجرایی ، گمرکات ، بازرسی ، نمایندگان رییس جمهوری و دستگاه قضایی ، وزیر کشور ، و وزارت راه و شهرسازی برای شتاب بخشیدن به روند حمل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره) سفر کردند.
حدود ۸۵درصد حجم کالاهای اساسی و غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

پارسال حدود ۱۴.۶میلیون تن کالای اساسی(نهاده های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.