تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2023 - 11:40

جزئیات خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور در خوزستان

جزئیات خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور در خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان جزئیات خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور در سطح استان را تشریح کرد.

هما خوزستان: دکتر محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور اظهار کرد: در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقای بالندگی و جوان‌سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات درمان ناباروری از اول آذرماه سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره درمان ناباروری در طول یک سال شامل IVF،ICSI ،IUI و FET  با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در سایر مراکز بهره‌مند شوند. در این راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: برای جبران هزینه زوج‌هایی که بابت خدمات درمان ناباروری به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

رضایی ادامه داد: به منظور رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه‌شدگان روستایی، نظام ارجاع یک و صندوق ایرانیان برای دریافت خدمات درمان ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر زوجین ناباروری که تحت پوشش بیمه سلامت هستند می‌توانند در اهواز به مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، بیمارستان آریا، بیمارستان امام(ره) و مرکز درمان ناباروری مهزیار، در دزفول به بیمارستان گنجویان و در بهبهان به مرکز ناباروری بیمارستان فریده بهبهانی مراجعه و خدمات مورد نیاز را در قالب بخشنامه ابلاغی دریافت کنند.

منبع/ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.