تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آوریل 2023 - 12:45

مهارت‌آموزی ۵۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد خوزستان

مهارت‌آموزی ۵۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود ۵۰ هزار نفر در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته خبر داد.

هما خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته  ۴۹ هزار و ۵۷۷ نفردوره معادل ۱۱ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۸۷ نفرساعت آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در  ۳۹ رشته آموزشی از قبیل اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمرانی، مخابرات، هنرهای تجسمی و… در قالب ۵۶۹ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در خوزستان یک هزار و ۸۰ آموزشگاه آزاد با مجوز رسمی از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت مهارتی دارند که در سال گذشته با برگزاری ۱۰ هزار و ۷۳۵ دوره مهارتی بر اساس تعرفه تعیین‌شده به گروه‌های هدف آموزش ارائه دادند.

ملایی‌هزاروندی عنوان کرد: با توجه به طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز موافقت اصولی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و تسهیل مراحل توسعه کسب و کار در راستای ارتقای کمی و کیفی آموزش فنی و حرفه‌ای، افراد واجد شرایط می‌توانند برای تاسیس موسسات کارآموزی آزاد و سرمایه‌گذاری در حوزه مهارت‌آموزی از این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۳۴۹ پروانه اولین مجوز فعالیت برای تأسیس آموزشگاه آزاد صادر شد، گفت: متقاضیان برای ثبت تقاضای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.portaltvto.com یا وب سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.