تاریخ انتشار : شنبه 17 دسامبر 2022 - 19:08

تخصیص اعتبار به حوزه پژوهش در استان خوزستان بسیار محدود است

تخصیص اعتبار به حوزه پژوهش در استان خوزستان بسیار محدود است

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با گله مندی از محدودیت منابع مالی اختصاص یافته به حوزه پژوهش گفت: با وجود نیاز مبرم به فعالیت های پژوهشی اما اعتبار اختصاصی به این بخش بسیار کم است و لازم است این روند اصلاح شود.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اهواز بیان کرد: آمارها بیانگر ناچیز بودن بودجه پژوهشی در کشور است ، موضوعی که گله مندی مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: ایده های بسیاری در بین دانش آموزان و فرهنگیان وجود دارد که نیاز است با کمک مشاوران پشتیبانی شوند تا این ایده ها تبدیل به اثر و پژوهش شود.

در ادامه این‌مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خوزستان گفت: نگاه به حوزه پژوهش نباید تشریفاتی باشد و باید نگاه پژوهش و فناوری در امر تعلیم و تربیت عملیاتی شود.

احمد موالی زاده اظهار داشت: در برنامه ریزی ها به دنبال این‌هستیم‌که فعالیت های پژوهشی را در تمامی بخش ها و سطوح فرهنگ سازی کنیم.

وی ادامه داد: معلم‌ پژوهش محور ،دانش آموزان پژوهش محور پرورش می دهد و برای تحقق این امر باید تفکر خلاق داشته باشیم.

موالی زاده ادامه داد: در آموزش و پرورش پژوهش نخواهیم داشت مگر اینکه تفکر خلاقانه بر این سیستم حاکم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خوزستان ادامه داد: اگر دانش آموز خلاق باشد این دانش آموز در دوران دانشجویی یک پژوهشگر خواهد شد.

وی افزود: دانش آموز خلاق محور می تواند در آینده پژوهشگر شود،معلم اگر روحیه پژوهشی نداشته باشد نمی تواند دانش آموز پژوهشگر تربیت کند.

موالی زاده اظهار داشت: زمانی می‌توان فعالیت های پژوهشی را توسعه داد که این‌حوزه را آسیب شناسی کنیم.

وی افزود: درد بزرگی است که در بودجه پژوهشی عملکرد مناسبی نداشته ایم و این به این دلیل این است که تفکر پژوهش محور نداشته ایم.

از ۱۶ آذر تا یکم دی ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.