تاریخ انتشار : یکشنبه 10 جولای 2022 - 22:05

سلاح را زمین بگذار / یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان افشار پرویزی بابادی

سلاح را زمین بگذار / یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان افشار پرویزی بابادی

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان افشار پرویزی بابادی مورخ دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ سنت غلط تیراندازی در آیین‌های عروسی و عزا باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم می‌شود، موضوع تیراندازی در مراسمات توسط برخی افراد در استان خوزستان، بسیار غلط و خلاف شرع مقدس اسلام است. تیراندازی در مراسم‌ها با توجه به اتفاقات تلخی

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی
مورخ دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱

سنت غلط تیراندازی در آیین‌های عروسی و عزا باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم می‌شود، موضوع تیراندازی در مراسمات توسط برخی افراد در استان خوزستان، بسیار غلط و خلاف شرع مقدس اسلام است.

تیراندازی در مراسم‌ها با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است.

یکی از اقدامات انجام شده برای مقابله با بدعت غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا راه اندازی پویش “نه” به تیراندازی است که مورد استقبال بزرگان و ریش سفیدان قرار گرفته است و انتظار می‌رود مردم با بزرگان، معتمدان و نیرو‌های انتظامی همکاری لازم را در جهت حذف این رسم غلط داشته باشند.

وجود اسلحه‌های غیرمجاز و جنگی در بین اقشار مختلف مردم یکی از دلایل تیراندازی در مراسم عروسی و عزا است، نیروی خدوم انتظامی با تلاش‌های گسترده همواره در جهت جمع آوری آن‌ها در میدان است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگزار نمی‌کند.

این آسیب اجتماعی گاهی منجر به مرگ و یا مصدومیت افراد شرکت کننده در آن مراسم می‌شود، چرا باید شروع زندگی یک زوج جوان که با هزاران امید و آرزو یا علی گفتند و عشق را آغاز کردند با تیراندازی بی هدف به زندگی یک فرد دیگر پایان دهد.

یا هنگامی که عزیزی فوت می‌کند تیراندازی در مراسم تشییع و تدفین آن منجر به مصدومیت دیگران شود و همچنین رعب و وحشت و ناامنی در دل مردم ایجاد کند.

با افرادی که در مراسم عروسی و عزاداری اقدام به تیراندازی کنند، برخورد قانونی می‌شود و سلاح آن‌ها نیز ضبط خواهد شد و با استفاده از بنرهای آموزشی شهروندان از برخورد با تیراندازای در مراسمات آگاه شده اند.

باید با راهکار‌های مناسب فرهنگی، جهت اصلاح و مبارزه با رسوم نامناسب و غلط تیراندازی در مراسمات عزا و شادی گام‌های اساسی و اثربخشی برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.