تاریخ انتشار : دوشنبه 2 می 2022 - 15:29

خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان از نیم میلیون تن عبور کرد

خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان از نیم میلیون تن عبور کرد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان روز ‌دوشنبه به ۵۷۳هزار تن رسید. هما خوزستان: امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون۵۱۰هزار تن گندم و ۶۳هزار تن دانه روغنی کلزا در سامانه غله و خدمات بازرگانی خوزستان ثبت شده است. وی گفت:برداشت و

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان روز ‌دوشنبه به ۵۷۳هزار تن رسید.

هما خوزستان: امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون۵۱۰هزار تن گندم و ۶۳هزار تن دانه روغنی کلزا در سامانه غله و خدمات بازرگانی خوزستان ثبت شده است.
وی گفت:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان به صورت شبانه روزی و در یک دوره ۴۰ روزه انجام خواهد شد.

برداشت این ۲ محصول در خوزستان از دهه سوم فروردین ابتدا از مناطق جنوبی استان شروع شده بود ولی هم اکنون تمرکز برداشت گندم و کلزا مناطق شمالی خوزستان است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان پیش بینی کرد امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵ هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
وی گفت: اداره کل غله استان به صورت همزمان تخلیه وحمل گندم وارداتی از بندر امام خمینی و خرید تضمنیی گندم و کلزای استان به صورت تمام وقت انجام می‌دهد.
پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود که این آمار خرید ، خوزستان را در جایگاه نخست کشوری قرار داد.
به گزارش ایرنا قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵ هزار ریال (با احتساب ۱۰هزار ریال جایزه) است.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای کشاورزانی که امسال کشت قراردادی گندم انجام دادند و محصول خود را به سیلوهای استاندارد و کارخانه های آرد تحویل دهند ۴۰۰ ریال به ازای هرکیلوگرم به عنوان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده‌های دامی و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، در جایگاه نخست قرار دارد.
در ۲ سال بروز خشکسالی ، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سدهای خوزستان ، تولید بخش کشاورزی استان را تا ۲۵ درصد کاهش داده است.
امسال نیز با تداوم خشکسالی و کاهش ذخایر آب سدهای خوزستان ، ممنوعیت و محدودیت کشت‌ تابستانه و آب بر ، میزان تولیدات بخش کشاوررزی استان بازهم کاهش می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.