تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اکتبر 2021 - 18:48

۵۹ هزار دُز واکسن کرونا به جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت

۵۹ هزار دُز واکسن کرونا به جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت

هما خوزستان: شکراله سلمان‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ مشکل و کمبودی در تزریق واکسن در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد و شهروندان آبادانی، خرمشهری و شادگانی می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسن را دریافت کنند. وی افزود: اکنون ۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم، چهار هزار دُز واکسن برکت و

هما خوزستان: شکراله سلمان‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ مشکل و کمبودی در تزریق واکسن در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد و شهروندان آبادانی، خرمشهری و شادگانی می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: اکنون ۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم، چهار هزار دُز واکسن برکت و پنج هزار دُز واکسن  آسترازنکا برای ساکنان آبادان، خرمشهری و شادگانی در دسترس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون گفت: چند مدرسه منتخب در شهرهای آبادان، شادگان و خرمشهر برای واکسینه کردن دانش آموزان در نظر گرفته شده و خانواده دانش آموزان نیز در صورت واکسینه نشدن باید واکسن را دریافت کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در منطقه، مدیران آموزش و پرورش این سه شهرستان به ویژه مدیران مدارس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از ازدحام دانش آموزان جلوگیری شود.

وی افزود: دانش آموزانی که از طریق سامانه نوبت تزریق واکسن را دریافت کردند در صورت مراجعه به محل نوبت می‌توانند واکسن را دریافت کنند و والدین برای اینکه سیستم آموزشی کشور آسیب بیشتری نبیند نسبت به واکسیناسیون فرزندان دانش‌آموز خود علیه ویروس کووید۱۹ اهتمام بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در صورت بازگشایی حضوری مدارس ارایه کارت واکسیناسیون برای دانش‌آموزان الزامی خواهد بود لذا والدین برای تزریق واکسن فرزندان بالای ۱۲ سال عجله کنند.

سلمان‌زاده ادامه داد: واکسن در نظر گرفته شده برای دانش آموزان، سینوفارم است و با توجه به اینکه این واکسن عارضه خاصی را برای گروه سنی یادشده، بوجود نمی‌آورد انتظار داریم که والدین اهتمام بیشتری برای واکسیناسیون فرزندان خود و دریافت این واکسن داشته باشند.

وی با اشاره به شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۳۱ نفر مربوط به آبادان، ۱۳ نفر از خرمشهر و ۱۶ نفر در شادگان گزارش شده است.

سلمان‌زاده تعداد بیماران بستری ناشی از کرونا را در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان ۷۰ نفر اعلام کرد و افزود:در روز گذشته هفت بیمار مبتلا به کرونا در این سه شهرستان بستری و چهار نفر نیز بهبود و از بیمارستان مرخص شدند و یک بیمار در آبادان جان خود را از دست داد.

۳۰۰ نفر کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۱۰ مرکز تجمیعی و ۵۱ مرکز خدمات جامع سلامت را در منطقه جنوب غرب خوزستان برعهده دارند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.