تاریخ انتشار : شنبه 11 سپتامبر 2021 - 19:55

روند کاهشی بستری و مرگ بیماران کرونایی در خوزستان

روند کاهشی بستری و مرگ بیماران کرونایی در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بستری بیماران کرونایی در خوزستان ۲۴ درصد و میزان مرگ و میر نیز ۸.۲ درصد کاهش یافته است. هما خوزستان: به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران در سرسرای استانداری خوزستان، در حمع خبرنگاران افزود:تعداد افراد مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بستری بیماران کرونایی در خوزستان ۲۴ درصد و میزان مرگ و میر نیز ۸.۲ درصد کاهش یافته است.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران در سرسرای استانداری خوزستان، در حمع خبرنگاران افزود:تعداد افراد مبتلا به کرونا در خوزستان ۹.۳ درصد کشور است و تعداد مرگ و میر ناشی از آن در استان ۱.۷ درصد جمعیت کشور رخ داده است.

وی گفت: در مجموع ۵۵۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲ هزار و ۷۰۰ تخت در بخش عادی بیمارستان‌های خوزستان برای افراد مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تست کرونا در خوزستان گرفته شده که ۴۹۱ هزار تست بالغ بر ۱۹.۵ درصد آن مثبت بوده است.

ابول نژادیان با اشاره به عوامل ابتلا به کرونا بیان کرد: در بررسی انجام گرفته ۱۷ درصد عامل ابتلا به دلیل تردد برون شهری، ۱۱ درصد از ادارات و بانک‌ها، ۱۷ درصد در تجمع‌ها و ۵۵ درصد نیز به دلیل دید و بازدیدهای خانوادگی است.

وی با اشاره به ساحلی بودن خوزستان گفت: از سرنشینان کشتی‌هایی که به خوزستان وارد می‌شوند، در فاصله ۴۰ مایلی مرز، تست کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته از ۲۳۵ نفر از سرنشینان کشتی‌هایی که وارد خوزستان شدند تست گرفته شد که تست ۲ نفر آنها مثبت بود. همچنین در این مدت ۵۱ کشتی نیز ایزوله شدند.

ابول نژادیان ادامه داد:تاکنون آبادان و خرمشهر بیشترین تعداد فوتی را بر اثر کرونا در خوزستان داشته‌اند به طوری که در این ۲ شهرستان به ازای هر یکصدهزار نفر ۲۷۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا آبان امسال صد درصد جمعیت هدف در خوزستان واکسن دریافت خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.