تاریخ انتشار : دوشنبه 21 ژوئن 2021 - 19:41

۱۰۰ میلیارد ریال غرامت کشاورزان دیم کار خوزستان پرداخت شد

۱۰۰ میلیارد ریال غرامت کشاورزان دیم کار خوزستان پرداخت شد

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان دیم کار استان که در سال زراعی جاری با خشکسالی شدید و آسیب رسیدن به محصولات خود رو به رو شدند پرداخت شد. هما خوزستان: محمد آلاله روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشترین حجم این غرامت به محصولات گندم

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان دیم کار استان که در سال زراعی جاری با خشکسالی شدید و آسیب رسیدن به محصولات خود رو به رو شدند پرداخت شد.

هما خوزستان: محمد آلاله روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشترین حجم این غرامت به محصولات گندم ، کلزا و جو که به صورت دیم زیرکشت رفته بود پرداخت شده است.وی با بیان اینکه بخش کشاورزی خوزستان به دلیل تغییرات آب و هوایی و کمی بارش در برخی سال‌ها، شکننده است از عموم کشاورزان ، باغداران و بهره برداران زیربخش کشاورزی استان خواست محصولات خود رازیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند تا بخشی از خسارات وارده به آنان جبران شود.   

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از هزار میلیارد ریال خسارت به مزارع دیم خوزستان وارد شد که به بخشی از مزارع دیم که زیرپوشش بیمه قرار داشتند غرامت پرداخت شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش‌تر گفته بود خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری سبب نابودی بیش از ۱۰۰هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم از بین رفت و سبب کاهش ۱۵۰هزار تنی تولید گندم شد.
خدارحم امیری زاده با اشاره به خشکسالی شدید و کاهش ۴۲درصدی آورد رودخانه‌های خوزستان و کاهش ۵۸درصد حجم ذخیره سدهای استان در سال آبی جاری گفت: به دلیل کمبود آب تنها یک چهارم زمین‌های کشت تابستانه خوزستان یعنی حدود ۹۰هزارهکتار کشت می‌شود ضمن اینکه امسال کشت برنج به طور کلی در خوزستان ممنوع است.
در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ خوزستان با خشکسالی شدید و کاهش حجم منابع آبی رو به رو شد که متعاقب آن کشت تابستانه محدود و برنج نیز ممنوع شد.
در۲ سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ و ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ کشاورزان خوزستانی به برکت بارش های مناسب هیچ گونه محدودیتی برای کشت محصولات تابستانه از جمله برنج نداشتند و در این ۲ سال حدود ۱.۸میلیون تن شلتوک تولید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.