تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 دسامبر 2020 - 12:03

عدم توجه به یکی از واحدهای نوردی فولادی، زمینه ساز بحران آینده!

عدم توجه به یکی از واحدهای نوردی فولادی، زمینه ساز بحران آینده!

هما خوزستان: یکی از واحدهای نوردی فولادی که مدت ها درگیر حواشی ناشی از سوء مدیریت بود و عدم توانایی در تولید بهنگام در این واحد نوردی باعث ایجاد انواع بدهی قانونی و در ادامه بحران های مالی برای تامین هزینه های لازم تامین مواد اولیه در آن مجموعه شده بود،بنظر می رسد باز هم

هما خوزستان: یکی از واحدهای نوردی فولادی که مدت ها درگیر حواشی ناشی از سوء مدیریت بود و عدم توانایی در تولید بهنگام در این واحد نوردی باعث ایجاد انواع بدهی قانونی و در ادامه بحران های مالی برای تامین هزینه های لازم تامین مواد اولیه در آن مجموعه شده بود،بنظر می رسد باز هم در انتظار بحران خواهد بود.
در شرایط قبلی که کارگران برای توجه استانداری در جلوی درب این استانداری تجمع می نمودند لاجرم منجر به اتخاذ تصمیماتی برای حمایت از این واحد نوردی شد اما بنظر می رسد دستاوردهای رایزنی برای تامین مواداولیه و به روال انداختن تولید کارخانه با ضعف مدیریت، در حال پوست انداختن به بحران نوینی است. حالا پس از یک سال که از گماردن مدیریت غیر بومی و ناتوان و نا آشنا به صنعت مذکور که عمدتاً هر دو هفته یک بار و آن هم یک روز و برای بررسی کارتابل نامه های خود به کارخانه مزبور سرکشی می نماید، می‌رود که دستخوش حاشیه های جدیدی بشود!
بر طبق تعهدات مدیر فعلی در زمان تصدی وی (که معلوم نیست از چه کانالی به سهامدار عمده که یکی از بانک‌های کشور است، معرفی شده و به سر کار آمده است) مقرر گردید وی کارخانه را به سمت تولید اسمی، حرکت دهد اما اینک پس از گذشت یک سال کارخانه مزبور حداکثر در بهترین شرایط به ۳۰ درصد ظرفیت خود رسیده است .این اتفاق در شرایطی است که اشتیاق کارگران برای تولید بیش از پیش، اثبات شده است اما عدم آشنایی کابینه فعلی با مقوله صنعت فولاد شرایط را بسیار نگران کننده، نموده است.
مدیر فعلی با یدک کشیدن تعدادی افراد از استان اصفهان که هیچ سابقه و شناختی از مقوله تولید کارخانه مزبور ندارند با کمترین انتقادی از سوی مهندسان با تجربه، از کوره در رفته و با برخی برخورد نموده و آنها را بدون هرگونه ابلاغ رسمی و به صورت غیرقانونی از کارخانه اخراج کرده اند .
شایان ذکر است مدیریت فعلی با اعلام رکورد های کاذب و غیر واقعی و دادن پاداش های واهی برای پوشاندن این اقدام خویش و ظاهر سازی، تلاش می نماید شرایط را ایده‌آل نشان دهد در حالیکه ، رکورد های مزبور در سال های پیش از این در کارخانه فوق محقق شده بودند .
در حقیقت اتفاق جدیدی رخ نداده است لذا بنظر می رسد استانداری در شرایطی که تلاش داشته از رانت تامین مواد اولیه خارج از تشریفات بورس کالا برای این کارخانه نوردی وضعیتی ایده‌آل جهت تحقق ظرفیت اسمی استفاده نماید اما عدم حضور مدیریت و رها شدن کارخانه در دستان «نواب خاص» مدیریت، شرایط را سخت تر از گذشته شده است.
بر طبق اخبار رسیده در این رابطه استاندار هم با بررسی و رایزنی با سهامدار عمده در حال چانه‌زنی برای تغییر مدیران ناتوان و ضعیف کارخانه مزبور بوده است اما وابستگی مدیریت مذکور به پاره ای محافل تاکنون منجر به تغییرات در این واحد نوردی نشده و مسائل این کارخانه روز به روز پیچیده تر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.