تاریخ انتشار : شنبه 7 نوامبر 2020 - 12:51

نانوایان غیرمجاز عامل نان بی‌کیفیت در خوزستان هستند

نانوایان غیرمجاز عامل نان بی‌کیفیت در خوزستان هستند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:نانوایان غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت بزرگترین عامل تولید نان بی‌کیفیت در این استان هستند. هما خوزستان: امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:اطلاعات نانوایانی که بدون پروانه درحال فعالیت در استان هستند به روز رسانی شده و به‌زودی برای پلمب و برخورد قانونی با

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:نانوایان غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت بزرگترین عامل تولید نان بی‌کیفیت در این استان هستند.

هما خوزستان: امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:اطلاعات نانوایانی که بدون پروانه درحال فعالیت در استان هستند به روز رسانی شده و به‌زودی برای پلمب و برخورد قانونی با آنان از طریق نهادهای مسوول اقدام می‌شود.
وی از ناکافی بودن نظارت و بازرسی به عنوان حلقه مفقوده کیفیت نان در خوزستان نام برد و افزود:بیش از یک هزار و۵۰۰ واحد نانوایی استان به تازگی مورد ارزیابی و نظارت بازرسان قرار گرفتند.
جهان نژادیان بازرسی از واحدهای نانوایی با مشارکت سازمان صمت، بهداشت و درمان و اتحادیه نانوایان در سطح  استان را موفق خواند و گفت:در این طرح کارشناسان اداره‌های یاد شده از همه واحدهای نانوایی فعال در سطح استان بازدید کردند.
وی یکی از اهداف بازرسی‌های صورت گرفته در استان را ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از اتلاف منابع عمومی بیان کرد و افزود:با گذشت ۲هفته از اجرایی شدن این طرح بیش از یک هزار و۵۰۰ واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفتند و بطور حتم با پایان یافتن مرحله نخست نظارت‌ها به سرعت مرحله دوم بازرسی‌ها برای کسب نتایج و رفع نواقص احتمالی شروع می‌شود.
جهان نژادیان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد به ازای هر نفر درکشور ۷.۵ کیلوگرم است افزود:با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی و سبک زندگی در برخی از روستاها و شهرستان‌های استان سرانه مصرف آرد بیش ازاین میزان در نظر گرفته شده است و همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی و اصلاح سامانه توزیع بکارخواهیم بست تا بتوانیم رضایت بیشتر مردم استان را جلب کنیم.

افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای آراد و نان و موافقت استاندار است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در پاسخ به این سوال که ممکن است در آینده شاهد افزایش نرخ نان باشیم گفت: هرگونه افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای گندم، آرد و نان استان و موافقت استاندار خوزستان است و اداره غله و خدمات بازرگانی استان نقشی مستقیم در تعیین بهای نان ندارد اما در صورت نیاز بطور حتم کارشناسان با آنالیز مواد مصرفی و سایر هزینه‌های تولید هر گونه تصمیم گیری را به اطلاع مردم  استان خواهند رساند.

درسال جاری بهای نان در خوزستان حدود ۳۰درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا افزایش خودسرانه نرخ نان ، کیفیت نامناسب ، استفاده از جوش شیرین ، کم فروشی و رعایت نشدن موازین بهداشتی از چالش‌های اصلی نان در خوزستان است. 
مصرف سالانه گندم در خوزستان با جمعیت ۴.۷میلیون نفر حدود ۶۵۰هزارتن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.