تاریخ انتشار : دوشنبه 13 جولای 2020 - 21:03

ماسک بزنیم تا از انتقال و گسترش کرونا جلوگیری کنیم

ماسک بزنیم تا از انتقال و گسترش کرونا جلوگیری کنیم

هما خوزستان: سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص لزوم استفاده از ماسک گفت: کرونا یک بیماری رفتاری است و اگر سبک زندگی‌مان را تغییر ندهیم هرگز نمی‌توانیم در مقابل آن پیروز شویم. او افزود: همیشه تذکر داده ایم که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید از ماسک استفاده کرد، همچنین حفظ فاصله گذاری اجتماعی

هما خوزستان: سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص لزوم استفاده از ماسک گفت: کرونا یک بیماری رفتاری است و اگر سبک زندگی‌مان را تغییر ندهیم هرگز نمی‌توانیم در مقابل آن پیروز شویم.

او افزود: همیشه تذکر داده ایم که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید از ماسک استفاده کرد، همچنین حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون نقش عمده‌ای در کاهش ابتلا به این بیماری دارد، اما اگر آموزش‌های ارائه‌ شده منجر به تغییر رفتار نشود هیچ اقدام موثری صورت نمی‌گیرد.

علوی اصل اساسی در مقابله با انتقال و گسترش بیماری کرونا را استفاده از ماسک عنوان کرد و اظهار داشت: طی اجرای پویش “من ماسک می‌زنم” از همه ظرفیت‌های موجود شامل صدا و سیما، فضای مجازی، سایت‌ها و وبلاگ‌های در اختیار سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد‌های سطح شهر، تلویزیون‌های تبلیغاتی، تلویزیون‌های موجود در سالن‌های انتظار فرودگاه، پایانه‌های حمل و نقل، ایستگاه‌های قطار و فروشگاه‌های بزرگ برای اطلاع رسانی گسترده استفاده خواهند شد.

او تصریح کرد: در پایان کمپین انتظار می‌رود سطح آگاهی مردم به ۷۰ درصد برسد و ۶۰ درصد آنها بتوانند مهارت لازم را برای استفاده از ماسک در خارج از منزل کسب نمایند و به همین منظور بررسی تاثیر اقدامات انجام شده بر سطح سواد سلامت جامعه در طول اجرای کمپین مطالعه‌ای طراحی شده که به صورت الکترونیک و از طریق فضای مجازی سنجش خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.