تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 - 15:41

کمبود پارچه، بیخ گوش بازار ماسک

کمبود پارچه، بیخ گوش بازار ماسک

هما خوزستان: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به افزایش قیمت و کمبود پارچه “مِلت‌ بِلون” به عنوان ماده اولیه تولید ماسک، گفت: اگر مشکلات واحدهای تولیدکننده ماسک در تامین این نوع پارچه حل نشود، قطعا شاهد افزایش قیمت ماسک و عدم تولید آن توسط واحدها خواهیم بود. امیرحسین نظری در گفت‌وگو

هما خوزستان: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به افزایش قیمت و کمبود پارچه “مِلت‌ بِلون” به عنوان ماده اولیه تولید ماسک، گفت: اگر مشکلات واحدهای تولیدکننده ماسک در تامین این نوع پارچه حل نشود، قطعا شاهد افزایش قیمت ماسک و عدم تولید آن توسط واحدها خواهیم بود.

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدکننده ماسک در خوزستان اظهار کرد: واحدهای تولیدکننده ماسک در اهواز و دیگر شهرستان‌های خوزستان تا حدودی نیاز استان به ماسک را برطرف کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تولید ماسک افزود: در تولید ماسک از نوعی پارچه چندلایه به نام “مِلت‌ بِلون” استفاده می‌شود که تنها دو کارخانه در ایران آن را تولید می‌کنند. در حال حاضر این پارچه به شدت در بازار کم شده و قیمت آن بالا رفته است و این مساله، مشکلاتی برای واحدهای تولیدکننده ماسک به وجود آورده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: اگر مشکلات واحدهای تولیدکننده ماسک در تامین این نوع پارچه حل نشود، قطعا شاهد افزایش قیمت ماسک و عدم تولید آن توسط واحدها خواهیم بود و این مساله می‌تواند شرایط بازار در زمینه تامین ماسک را بر هم بزند و واحدهای تولیدی را نیز به تعطیلی بکشاند.

نظری عنوان کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش مهمی در تامین ماسک بر عهده دارد و امیدواریم با همکاری این بخش، شاهد حل مشکل تامین پارچه ملت بلون و کاهش قیمت آن باشیم تا واحدهای تولیدکننده ماسک در استان بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

وی گفت: هر متر پارچه ملت بلون پیش از این حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان بود اما اکنون قیمت هر متر آن به حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان رسیده است. این افزایش قیمت می‌تواند زمینه‌ساز توقف تولید و یا بالا رفتن قیمت ماسک شود و در هر دو صورت مردم هستند که از این شرایط متضرر خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم که با تخصیص سهمیه‌ای برای خوزستان، بخشی از نیاز واحدهای تولیدی به این پارچه را مرتفع و شرایط را برای تولید ماسک در خوزستان فراهم کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.