تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آوریل 2020 - 12:46

طراحی و ساخت قطعه ی بالانس پیستون كمپرسورهای گازی

طراحی و ساخت قطعه ی بالانس پیستون كمپرسورهای گازی

هما خوزستان: كارشناسان و متخصصان شركت بهره برداري نفت وگاز آغاجاري موفق به طراحي و ساخت بالانس پيستون كمپرسورهاي گازي بورسينگ مدل GC/355/8 در ايستگاه تزريق گاز600 كرنج شدند. به گزارش روابط عمومي، مديرعامل شركت بهره برداري نفت وگاز آغاجاري با بيان اين خبر اعلام كرد: بالانس پيستون از جمله قطعات بسیارحساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی

هما خوزستان: كارشناسان و متخصصان شركت بهره برداري نفت وگاز آغاجاري موفق به طراحي و ساخت بالانس پيستون كمپرسورهاي گازي بورسينگ مدل GC/355/8 در ايستگاه تزريق گاز600 كرنج شدند.

به گزارش روابط عمومي، مديرعامل شركت بهره برداري نفت وگاز آغاجاري با بيان اين خبر اعلام كرد: بالانس پيستون از جمله قطعات بسیارحساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص است که در كمپرسورهاي گازی گريز از مركز بورسيگ مدل GC/355/8 مورد استفاده مي باشد.

مهندس ابراهيم پيرامون گفت: با توجه به اهميت ايستگاه تزريق گاز مذکور در توليد صیانتی نفت و عواقب ناشي از توقف تجهيزات مذکور، در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و حمايت از سازندگان توانمند داخلي، اداره نگهداري و تعميرات شركت آغاجاري نسبت به بومي سازي ساخت بالانس پيستون   برنامه ریزی و اقدام نمود.

وي افزود: در اين راستا با نظارت كارشناسان مكانيك، ظرفيت و توانمندي فني مهندسي شركت هاي مطرح و فعال در زمينه طراحي و ساخت قطعات خاص، مورد ارزيابي قرار گرفت و يك شركت دانش بنيان برگزيده شد.

مهندس پيرامون در ارتباط با مراحل انجام كار و طراحي افزود: با توجه به عدم امكان ابعادبرداري صحيح از نمونه هاي مستعمل بالانس پيستون، مشكلات متعددي در كار طراحي وجود داشت لذا متخصصان شركت آغاجاري طي جلساتي با كارشناسان بخش خصوصي، بر اساس اسكن سه بعدي، ابهامات موجود در وضعيت طراحي بالانس پيستون را برطرف نمودند.

مهندس پيرامون، علاوه بر بالانس پیستون، تعويض ٢ رديف از مجموعه  seal strip آسيب ديده روتور و انجام انواع تنظیم های با دقت بالا و رعایت استانداردهای مربوطه را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان نمود.

وي گفت: پس از اتمام كار مونتاژ كمپرسور، روغن گرداني و تميزكاري مسير گاز، رديف B با موفقیت راه اندازي گرديد و پس از گذشت نزديك به 530 ساعت كاركرد، کمپرسور با شرايط مطلوب دمايي و ارتعاشي همچنان در مدار توليد قرار دارد.

مهندس پيرامون طراحي و ساخت اين بالانس پيستون و متعلقات را به لحاظ شرايط كاركرد عملیاتی و نوع مواد و متالوژی خاص، بسیار مهم و برجسته عنوان نمود و آن را حاصل تلاش و همت شبانه روزي همكاران نگهداري و تعميرات جهت مونتاژ و دمونتاژ مكرر قطعات كمپرسور و نيز پايش دقيق و مداوم شرايط كاركرد كمپرسور توسط همكاران عمليات ايستگاه تزريق گاز ٦٠٠ كرنج دانست.

با راه اندازي كمپرسور گازي رديف  Bتزريق گاز ٦٠٠ كرنج، امکان تزريق گاز به مخزن كرنج به ميزان 5٠٠ ميليون فوت مكعب در روز فراهم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.