تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 فوریه 2020 - 11:21

رییس مركز بهداشت غرب اهواز از انجام 10 هزارو 613 مورد آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان طی 9 ماهه اول سال 98 در مركز بهداشت غرب اهواز خبر داد.

رییس مركز بهداشت غرب اهواز از انجام 10 هزارو 613 مورد آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان طی 9 ماهه اول سال 98 در مركز بهداشت غرب اهواز خبر داد.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز ،دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با بیان این خبر در این باره اظهار داشت: در گذشته کم کاری مادرزادی تیروئید یکی از علت‌های اصلی عقب ماندگی ذهنی در کودکان به شمار می‌رفت. کمبود هورمون تیروئید در کودک باعث جلوگیری از رشد درست و کامل مغز

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز ،دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با بیان این خبر در این باره اظهار داشت: در گذشته کم کاری مادرزادی تیروئید یکی از علت‌های اصلی عقب ماندگی ذهنی در کودکان به شمار می‌رفت. کمبود هورمون تیروئید در کودک باعث جلوگیری از رشد درست و کامل مغز می‌شود و می‌تواند رشد فیزیکی کودک را نیز مختل سازد.

دکتر شریفی افزود: تا قبل از آنکه آزمایش خون پاشنه پا در نوزادان رایج شود، از هر ۴۰۰۰ نوزاد، یک نفر محکوم به تحمل عواقب کم کاری تیروئید می‌شدکه خوشبختانه امروزه موارد کم کاری تیروئید در نوزادان که به صورت درمان نشده باقی می‌ماند،در کشورهای در حال توسعه بسیار نادر است.

وی ادامه داد: در مرکز بهداشت غرب اهواز در نه ماهه اول سال ۹۸بیش از  ۱۰۶۱۳ نوزاد مورد غربالگری کم کاری تیروئید قرار گرفتند که آزمایشات انجام شده  برای این تعداد نوزاد منجر به شناسایی 9 مورد نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید شد که موارد کشف شده مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفت وسریعا درمان آغاز گردید.

 دکتر شریفی همچنین در این زمینه به شهروندان عزیز توصیه نمود: شهروندان گرامی در مورد کودک خود حتماً از طریق مراجعه به مراکز بهداشت در روز ۳تا۵پس ازتولد( ۷۲ ساعت پس از تولد) مطمئن شوید که آزمایش غربالگری کم کاری تیروئید به طور صحیح و دقیق انجام گیرد. علاوه بر آن اگر شما سابقه ابتلا به بیماری‌های غده تیروئید در بین افراد خانواده و فامیل را دارید، اکیداً به شما توصیه می‌شود که علائم و نشانه‌های کم کاری تیروئید در کودکان با سن بالا را فرا گرفته و کودکان خود را درفواصل زمانی منظم مورد آزمایش غربالگری برای شناسایی وجود احتمالی این بیماری قرار دهید.وجهت انجام این آزمایشات برای نوزادان خود به آزمایشگاه غربالگری تیرویید غرب آهواز واقع در:کیان آباد نبش خ ۱۵ شرقی مرکز خدمات جامع سلامت شماره 5 غرب اهواز  _تلفن ۳۳۹۱۴۲۲۳مراجعه نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.