تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 14:20

پایان موفقیت آمیز ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی و آسیایی در خوزستان

پایان موفقیت آمیز ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی و آسیایی در خوزستان

هما خوزستان: عملیات ردیابی ملخ صحرایی و آسیایی در  بیش از یک میلیون هکتار از مزارع استان انجام شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ دو گونه ملخ در مراتع و مزارع استان طغیان کردند که با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در استان از هجوم و خسارت

هما خوزستان: عملیات ردیابی ملخ صحرایی و آسیایی در  بیش از یک میلیون هکتار از مزارع استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ دو گونه ملخ در مراتع و مزارع استان طغیان کردند که با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در استان از هجوم و خسارت این آفت به مزارع و مراتع جلوگیری و عملیات مبارزه با آنها با موفقیت به اتمام  رسید.

محمد قاسمی نژاد افزود: ردیابی ملخ صحرایی و آسیایی در سطح یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۳ هکتار از مزارع استان توسط ۱۳۷ اکیپ پایش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳۹ هزار و  ۵۰۰هکتار و ملخ آسیایی در سطح ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است.

قاسمی نژاد اظهار داشت: عملیات مبارزه با این دو ملخ توسط انواع دستگاه های سمپاش شامل دستگاه های زمینی و نیز هواپیما و پهپاد صورت پذیرفته و از ابتدای مبارزه تاکنون ۳۶ هزار و ۳۱۵ لیتر سم به صورت رایگان خریداری و به مناطق مورد نیاز ارسال شده است.

وی تصریح نمود: عملیات پایش و مبارزه با ملخ صحرایی و آسیایی با همکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح دوایر دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

جهاد کشاورزی خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.