تاریخ انتشار : دوشنبه 2 سپتامبر 2019 - 14:45

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: ۸۰۰ مجوز کتاب در خوزستان صادر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: ۸۰۰ مجوز کتاب در خوزستان صادر شد

هما خوزستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در حال حاضر در استان خوزستان مجوز کتاب صادر می شود؛ تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است. محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شنبه ٩ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت در اهواز اظهار کرد: در هفته دولت

هما خوزستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در حال حاضر در استان خوزستان مجوز کتاب صادر می شود؛ تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شنبه ٩ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت در اهواز اظهار کرد: در هفته دولت دو مجتمع فرهنگی در منطقه محروم الهایی و منطقه کم برخوردار زوئیه با اعتبار ٣,٥ میلیارد تومان و یک مجتمع نیز در ماهشهر با اعتبار سه میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در گذشته مجوز کتاب از تهران صادر می شد ولی در حال حاضر، روند صدور مجوز در استان خوزستان صورت می پذیرد ، بطوریکه تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است.

جوروند گفت: تا امروز ٤٥٠ میلیون تومان کتاب بین مجامع، گروه ها و کانون های مختلف و میان گروه های فرهنگی، به جهت تمرکز زدایی رویدادهای فرهنگی از اهواز و تحقق عدالت فرهنگی در کل استان توزیع شده است.

وی افزود: بالغ بر ٧٠٠ باشگاه کتابخوانی در استان دایر شده است که نوجوانان با مطالعه آثار نویسندگان با آنها مکاتبه و سؤالات مختلفی از آنها می پرسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تا پایان سال، سه پردیس سینمایی به سالن های سینمایی استان اضافه می شود، عنوان کرد: در استان خوزستان ٩ سینما فعال بود که ١٢ سینمای جدید به آن اضافه شد و  در این خصوص خیلی از بخش خصوصی حمایت شد و به یاری خداوند نیز در آینده سه پردیس سینمایی به خوزستان اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر اتفاقات خوبی رخ داده، عنوان کرد: گروه های فعال در این حوزه فعالیت های بسیار خوبی دارند و یک سالن و دو پلاتو در اهواز به صورت مستمر شاهد اجرای گروه های تئاتر هستند، همچنین جشنواره های مختلف در حوزه های فیلم، عکس، تئاتر و موسیقی نیز برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در راستای سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شعار ایران تهران نیست و با هدف تمرکز زدایی از اهواز به دیگر شهرستان های استان خوزستان، در نیمه اول امسال اتفافات مختلف و متفاوتی شکل گرفت و رویدادها از اهواز تمرکز زدایی شد، و این شعار در خوزستان بومی سازی شد که خوزستان اهواز نیست و شهرهای مختلفی دارد.

وی افزود: جشنواره تئاتر عربی با حضور کشورهای خارجی در سوسنگرد برای دومین بار برگزار شد تا نشان داده شود که رویدادهای فرهنگی در همه شهرستان های استان خوزستان برگزار میشود و در حال حاضر می توان گفت، هر شهرستان حداقل یک رویداد مهم استانی، ملی یا بین المللی دارد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.