تاریخ انتشار : جمعه 16 آگوست 2019 - 13:23

انجام كار با برنامه منتج به نتیجه مطلوب می شود

انجام كار با برنامه منتج به نتیجه مطلوب می شود

رئیس دستگاه حفاری 36 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: انجام کار بر اساس برنامه ریزی و اصول مهندسی منتج به نتیجه مطلوب می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران منصور عابد زاده که از مجموع  28 سال سنوات خدمت در بخش عملیات حفاری، هشت سال در سمت رئیس دستگاه انجام وظیفه

رئیس دستگاه حفاری 36 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: انجام کار بر اساس برنامه ریزی و اصول مهندسی منتج به نتیجه مطلوب می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران منصور عابد زاده که از مجموع  28 سال سنوات خدمت در بخش عملیات حفاری، هشت سال در سمت رئیس دستگاه انجام وظیفه کرده است، افزود: برای تحقق اهداف عملیاتی باید برنامه ریزی مدون صورت پذیرد و در قالب چیدمان، برنامه اجرایی دنبال گردد.

وی اظهار کرد: کار بر روی دستگاه حفاری به لحاظ ویژگی های خاص آن از نظر زمین شناسی، سازند و رفتار چاه بسته به  شرایط مخزن دارای ریسک بالا است و هر گونه بی دقتی در محاسبات فنی حادثه آفرین می باشد و بر این اساس باید جوانب کار به صورت لحظه ای رصد و بررسی کارشناسی شود.

عابد زاده گفت: با وجود کاربست تجهیزات ایمنی از جمله سیستم های کنترل و شیرهای فورانگیر در دستگاه حفاری، اما رعایت کامل استانداردها و مقررات ایمنی، پرهیز از عجله و اجتناب از ایجاد استرس موجب خواهد شد که از بروز حوادث احتمالی در حین کار به نحو چشمگیری ممانعت به عمل آید.

رئیس دستگاه حفاری 36 فتح شرکت ملی حفاری ایران  هرز روی سیال حفاری و فوران چاه را از مهمترین اتفاقات به هنگام حفر چاه های نفت و گاز  عنوان کرد و افزود: با اشراف به عملیات و دقت عمل از سوی عوامل دخیل در فرآیند حفاری و برخورداری کارکنان از تجارب میدانی این دست حوادث نیز به موقع تحت کنترل قرار می گیرد و عملیات در نهایت با وقفه ای محدود بدون نگرانی از سر گرفته خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچگونه غفلت در عملیات حفاری قابل اغماض نیست و کارکنان عملیاتی که دارای سوابق کاری طولانی مدت هستند و از تجارب ارزشمندی در این حوزه برخوردارند می بایست نسبت به انتقال تجربه به جوانان اقدام نمایند زیرا تلفیق علم و عمل در این زمینه در ارایه کار کیفی، استاندارد و بدون حادثه بسیار اثرگذار می باشد.

عابد زاده با اشاره به اینکه نزدیک 70 نفر بر روی این دستگاه مشغول به کار هستند، گفت: همکاری و همدلی میان کارکنان و تعامل مطلوب با کارشناسان شرکت متقاضی موجب شتاب بخشی و استفاده حداکثری از ظرفیت های تخصصی کارکنان مستقر بر روی  دستگاه گردیده است.

رئیس دستگاه حفاری 36 فتح شرکت ملی حفاری ایران در خصوص تامین نیازهای دستگاه از نظر قطعات اظهار کرد:  بخش عمده قطعات پرمصرف کاربردی در دستگاه های حفاری ساخت داخل است که از شمار آنها می توان به واش پایپ (Wash Pipe) ، لاینر پمپ سیال (Liner Fluids Pump) ، رابر پیستون (rubber piston mud pump) ، ولو پمپ سیال، هرز گرد، سیت (seat)و … اشاره کرد.

وی  درباره موقعیت و برنامه کاری دستگاه حفاری 36 فتح که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 2 شرکت قرار دارد توضیح داد: این دکل حفاری سنگین با توان دو هزار اسب بخار هم اکنون در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای درمیدان نفتی اهواز در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

گفتنی است: دستگاه حفاری 36 فتح که  سازه و بخش های عمده آن تولید داخل می باشد از ابتدای شروع بکار تاکنون حفر 15 حلقه چاه به متراژ 48 هزار و 326 متر را در کارنامه خود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.