تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 جولای 2019 - 19:57

تعمیر ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی واحد شماره یک نیروگاه سد مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد

تعمیر ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی واحد شماره یک نیروگاه سد مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از تعمیر ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی واحد شماره یک این نیروگاه خبر داد . به نتایج ارتعاش سنجی سیم پیچی استاتور و نتایج بازدیدهای دوره ای، به هماهنگی های صورت گرفته با دفتر نظارت شرکت تولید اشاره کرد و

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از تعمیر ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی واحد شماره یک این نیروگاه خبر داد .

به نتایج ارتعاش سنجی سیم پیچی استاتور و نتایج بازدیدهای دوره ای، به هماهنگی های صورت گرفته با دفتر نظارت شرکت تولید اشاره کرد و گفت: مقرر شد اقداماتی در جهت استحکام ، ترمیم و تقویت نخ بندی شینه ها صورت گیرد .

مدیریت تعمیرات سد مسجدسلیمان ادامه داد: این اقدامات شامل ترمیم نقاط آسیب دیده که دچار ضعف عایقی و PD شده بود و همچنین تعویض گوه های نگهدارنده سیم پیچ ژنراتور (wedge) در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ، این گوه ها طبق بررسی های به عمل آمده و به درخواست کارفرما ، مبنی بر تعویض ۱۲ شیار تعیین شد ، افزود: این ۱۲ شیار سر فازهای سیم پیچ ژنراتور بوده ، که در هنگام وقوع اتصال کوتاه در سیم پیچ ، احتمال پرتاب شدن شینه ها به بیرون و ایجاد خرابی وسیع در سیم پیچ را به وجود می آورد که با تعویض آنها از وقوع خطرات احتمالی ناشی از این خرابی ها جلوگیری بعمل آمد .

شجاعی تصریح کرد: تمام نخ بندی ژنراتور تقویت و حدود ۱۳۰۰ نقطه نخ بندی مجدد شد.

وی این عملیات را بمنظور کاهش ویبره شینه ها معرفی کرد.

مدیریت تعمیرات سد مسجدسلیمان با بیان این که واحد یک نیروگاه مسجدسلیمان با توجه به گزارش ها و تعمیرات پیشگیرانه توسط گروه های اجرایی نت نیروگاه و به درخواست کارفرما انجام شد افزود: این عملیات با توجه به آغاز پیک مصرف تابستانه و نیاز مبرم به واحدهای تولید انرژی ، در مدت ۴۵ روز، بصورت شبانه روزی، با تلاش مضاعف کارکنان با موفقیت به سرانجام رسید.

آب و برق خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.