به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “فرهاد ایزدجو” در آئین کلنگ زنی سد مخزنی تراز لالی،به مشخصات این پروژه اشاره و اظهار کرد: سد تراز بر روی رودخانه هرکش از شاخه های فرعی رودخانه شور احداث خواهد شد. آورد این رودخانه سالانه ۸۲ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد ۵۹ متر و حجم مخزن ۳۸ میلیون مترمکعب میباشد.

وی در ادامه به اهداف این طرح پرداخت و گفت: توسعه منطقه، کنترل سیلاب،تامین آب شرب به میزان هشت میلیون مترمکعب، تامین آب کشاورزی به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب و تامین نیازهای محیط زیستی به میزان ۹/۲ میلیون مترمکعب از اهداف اجرای این طرح میباشد.

ایزدجو افزود:برآورد این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان میباشد که زمان اجرای آن ۶۰ ماه پیش بینی شده است.

وی گفت:با اجرای این پروژه ما شاهد توسعه منطقه بویژه شهرستان های لالی،مسجدسلیمان و اندیکا خواهیم بود ومردم از مواهب اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان  در ادامه به پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه تامین انتقال آب به اراضی دشت لالی اشاره و تصریح کرد:در این پروژه ایستگاه پمپاژ اولیه به ظرفیت ۴۶۰ لیتر بر ثانیه، احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه، ترمیم خط لوله موجود از محل ایستگاه تا اراضی به طول چهار کیلومتر و احداث پل عبور لوله از رودخانه به طول ۷۵ متر دیده شده است که عملیات آنها در حال اجراست.

ایزدجو به آغاز طرح میان مدت آبرسانی به شهر لالی نیز اشاره کرد و گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته این طرح در بازه زمانی ۱۸ ماهه و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به منظور بهره مندی ۳۰ هزار نفر از مردم شهر لالی به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:حفر چهار حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر، اجرای خط انتقال فولادی به طول ۲۳/۳ کیلومتر، احداث دو مخزن بتنی هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب و احداث چهار واحد ایستگاه پمپاژ سرچاهی از اجزای طرح میان مدت آبرسانی به شهر لالی است.