تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 نوامبر 2018 - 22:42

انجام 8024مورد غربالگری تیروئید نوزادان در نیمه اول سالجاری درمركزبهداشت غرب اهواز

انجام 8024مورد غربالگری تیروئید نوزادان در نیمه اول سالجاری درمركزبهداشت غرب اهواز

 هماخوزستان: دکتر مهرداد شریفی در کمیته کم کاری تیروئید نوزادان مرکزبهداشت غرب اهواز  که با حضور مسئولین واحدهای ستادی مربوطه در محل دفتر مدیریت این مرکز برگزار گردید با بیان این خبردر این باره گفت :بیماری کم‌کاری تیرویید نوزادان، وضعیتی از کمبود هورمون تیرویید قابل درمان است که در صورت عدم تشخیص به هنگام و یا

 هماخوزستان: دکتر مهرداد شریفی در کمیته کم کاری تیروئید نوزادان مرکزبهداشت غرب اهواز  که با حضور مسئولین واحدهای ستادی مربوطه در محل دفتر مدیریت این مرکز برگزار گردید با بیان این خبردر این باره گفت :بیماری کم‌کاری تیرویید نوزادان، وضعیتی از کمبود هورمون تیرویید قابل درمان است که در صورت عدم تشخیص به هنگام و یا درمان نامناسب، می‌تواند موجب بروز عقب‌ماندگی شدید و اختلال در رشد کودک شود.

رئیس مرکزبهداشت غرب افزود :عدم تشخیص و درمان مناسب و به‌هنگام بیماری در مبتلایان، بار بیماری سنگینی را بر خانواده و جامعه وارد می‌کند. در حالي که در صورت تشخیص به هنگام، درمان ساده، آسان، ارزان و موثر است. با غربالگری نوزادان و شناسایی بیماران و درمان مناسب آنان، عوارض جدی بیماری اتفاق نیفتاده و با حفظ ضریب هوشی طبیعی در بیمار، فردی مولد و سالم به جامعه تحویل داده می‌شود.

شریفی گفت :ادغام برنامه کشوری غربالگری نوزادان برای بیماری کم‌کاری تیرویید، در مهر ماه سال1384، اجرای هم زمان آن در روستاها و شهرها، دستیابی به پوشش بیش از 97% در کمترین زمان ممکن، شروع درمان در کلیه بیماران شناسایی شده، حفظ ضریب هوشی طبيعي در همه بیماران تحت درمان، دارا بودن هزینه به سود 1 به 22 و بستر‌سازی مناسب برای غربالگری دیگر بیماری‌های مهم و قابل غربالگری در نوزادان، از ویژگی‌های مهمی است که این برنامه را در دنیا بی‌نظیر کرده است.

هماخوزستان: رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز اظهار داشت که در نیمه اول سال جاری تعداد  8024 نوزاد از نظر کم کاری تیروئید وشنوایی سنجی وPkUمورد غربالگری وسنجش قرار گرفته اند که خوشبختانه مورد فنیل کتونوری مشاده نگردید واز این تعداد 15مورد کم کار تیروئید تشخیص داده شد که با پیگیری کادر مجرب وکارشناسان مرکزبهداشت غرب مورد پیگیری و درمان تاحصول نتیجه قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.