تاریخ انتشار : جمعه 31 آگوست 2018 - 0:21

جشن و سرور عید امامت و ولایت سراسر خوزستان را نورانی کرد

جشن و سرور عید امامت و ولایت سراسر خوزستان را نورانی کرد

هماخوزستان:  مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان چهارشنبه شب به مناسبت عید غدیر خم ، عید امامت و ولایت به جشن و سرور پرداختند. هماخوزستان:  در آیین های جشن و شادی که در مساجد ، خیابان ها ، بقاع متبرکه و جای جای استان ولایت مدار خوزستان برگزار شد شرکت کنندگان عشق

هماخوزستان:  مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان چهارشنبه شب به مناسبت عید غدیر خم ، عید امامت و ولایت به جشن و سرور پرداختند.

هماخوزستان:  در آیین های جشن و شادی که در مساجد ، خیابان ها ، بقاع متبرکه و جای جای استان ولایت مدار خوزستان برگزار شد شرکت کنندگان عشق و محبت خود را به حضرت علی (ع) جانشین پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ابراز داشتند و با توزیع گل ، شیرینی و شربت عید غدیر خم را که دلیل روشنی بر حقانیت اهل بیت(ع) است گرامی داشتند.
مداحان اهل بیت (ع) نیز با سرودن اشعار در مدح حضرت علی (ع) و سخنرانان با تبیین اهمیت عید غدیر که روز اکمال دین است شور و نشاط این واقعه بزرگ اسلامی را دو چندان کردند.
همچنین هم استانی های عرب در شهرهای هویزه ، سوسنگرد ، حمیدیه ، باوی و کارون با برپایی آیین های سنتی در فضاهای باز و دادن هدیه به کودکان عید سعید غدیر خم گرامی داشتند.
همچنین به مناسبت عید غدیر که در روایات رسیده از بزرگان دین در ردیف مبارک ترین روز برای بشریت به شمار می رود ، بسیاری از سادات نیز به رسم سنت دیرینه به شرکت کنندگان در آیین های جشن عید ، هدیه دادند.
آیین های جشن و سرور عید غدیر که تعطیل رسمی است نیز در بسیاری از شهرهای و روستاهای استان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.
توزیع بیش از 50هزار پرس غذا به مناسبت عید امامت و ولایت در کلانشهر اهواز و آیین عمامه گذاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز از دیگر برنامه های عید غدیر است.
در طول دهه امامت و ولایت(عید قربان – عید غدیر) آیین های جشن و مداحی در بسیاری از شهرهای استان خوزستان برگزار شد.
بر اساس روایات رسیده از امامان معصوم (ع) روزه گرفتن در عید غدیر از مستحبات موکد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.