تاریخ انتشار : شنبه 28 جولای 2018 - 11:19

وقتی تابستان داغ اهواز پیش جشنواره تئاتر کم می‌آورد!

وقتی تابستان داغ اهواز پیش جشنواره تئاتر کم می‌آورد!

  هماخوزستان: دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز گفت: گرمای جشنواره ملی تئاتر اهواز از گرمای تابستان فراتر رفته است.  وی اظهار کرد: مردم و هنرمندان استقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند به گونه‌ای که جمعیت زیادی نیز در پشت درها، از تماشای نمایش‌ها بازمانده‌اند.  چنانی با اشاره به محوریت موضوع «نفت» در جشنواره ملی تئاتر

 

هماخوزستان: دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز گفت: گرمای جشنواره ملی تئاتر اهواز از گرمای تابستان فراتر رفته است.

 وی اظهار کرد: مردم و هنرمندان استقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند به گونه‌ای که جمعیت زیادی نیز در پشت درها، از تماشای نمایش‌ها بازمانده‌اند. 

چنانی با اشاره به محوریت موضوع «نفت» در جشنواره ملی تئاتر اهواز اظهار کرد: هنرمندان تئاتر از زوایای مختلفی همچون جایگاه بخش خصوصی در صنعت نفت و زندگی کارکنان صنعت نفت و مشکلات ناشی از دوری از خانواده می‌پردازند.

وی با اشاره به ایجاد یک جریان و فضای فرهنگی در اهواز در طول برگزاری این جشنواره افزود: از جمله اهداف اصلی برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط، روحیه و امید در جامعه است. 

 

معاون هنری ـ سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در جشنواره تئاتر گروه‌های نمایشی مختلف ضمن تبادل تجربه، ارزیابی می‌شوند و نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسند یادآوری کرد: این امر بر ارتقای سطح کیفی تئاتر تأثیر به‌سزایی می‌گذارد. 

 

او با تاکید بر این که تئاتر باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و اجراها باید در این راستا حرکت کنند به انجام ۱۲۰ اجرای عمومی نمایش‌های‌ حاضر در جشنواره اشاره کرد و گفت: مردم در استان‌های مختلف این نمایش‌ها را دیدند و گروه‌ها نیز خود را به واسطه این اجراهای عمومی ارزیابی کردند تا بتوانند در عرصه رقابتی جشنواره تئاتر اهواز با توان بیشتری ظاهر شوند و این مساله برای ارتقای سطح کیفی جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.