کد خبر : 56071
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژوئن 2024 - 15:53

با طبیعت مهربان باشیم/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/میثم حلالی نصب

با طبیعت مهربان باشیم/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/میثم حلالی نصب

نامش را باید به عنوان سرزمین زیبایی‌ها و شگفتی‌ها یاد کرد ۴ فصل است دیگر گوشه گوشه این استان طبیعتی بکر زیبا و چشم نماز دارد نوع گونه‌های گیاهی جانوری زیست محیطی در این استان ذائقه هر نوع خاطبی را تامین می‌کند طبیعت دوستان برای دیدن خوزستان همواره مشتاق هستند. مناطق حفاظت شده متعدد در

نامش را باید به عنوان سرزمین زیبایی‌ها و شگفتی‌ها یاد کرد ۴ فصل است دیگر گوشه گوشه این استان طبیعتی بکر زیبا و چشم نماز دارد نوع گونه‌های گیاهی جانوری زیست محیطی در این استان ذائقه هر نوع خاطبی را تامین می‌کند طبیعت دوستان برای دیدن خوزستان همواره مشتاق هستند.

مناطق حفاظت شده متعدد در شهرهای مختلف استان خوزستان که زیستگاه و محملی امن برای جانوران و گونه‌های جانوری در حال انقراض کمیاب بوده است وشش گیاهی و درختی در این استان بسیار وسیع و بیشینه‌ای تاریخی دارد،درختانی کهن که دل و ریشه به خاک زرخیز و ارزشمند خوزستان خشک کردند،تالاب‌های خوزستان خود مظهر و تجلی از عشق و لطف و مهر پروردگار به انسان‌ها بوده کوسیستم این منطقه‌ها با گذر زمان هر چند دستخوش تغییرات بوده اما طبیعی بودن و بکر بودن خود را حفظ کرده است.

زندگی هورنشینان نیز با آب و تالاب ماهی و قایق تور و حصیر بسته شده است طبیعت خوزستان به این‌ها خلاصه نمی‌شود از راست تا منگشت از کینو تا تشکوه،دز و کرخه هر کدام برای خود حرفی برای گفتن دارند از زیبایی از خاص بودن و شگفت انگیز بودن همه و همه نشان از خلقت بی‌نقص پروردگار آسمان‌ها و زمین است.

دریاچه‌ها و رودهای متعدد با سازه‌ها و سدهایی که به منظور حفظ آب بر روی آنها احداث شده است نیز روایتگری زیبا از چهار فصل بودن و خاص بودن این استان جنوبی دارد، برای سفر به اقص نقاط ایران ه کشوری رنگارنگ محسوب می‌شود خوزستان همواره گزینه‌ای بسیار مناسب است درست است که استان ما به سرزمین نخل آفتاب شهرت دارد اما مناطق شمالی و بام استان در دهزم وه‌های اندیکا و دزفول هوای خنک معتدل بوده که مقصد تعطیلات همه طبیعت دوستان است.

با گسترش شهرها توسعه مناطق حاشیه‌ای در شهرها افزایش جمعیت پیشرفت ساخت و ساز و بناها طبیعت خوزستان نیز مانند دیگر مناطق دستخوش تغییرات شده انسان‌ها به خانه و کاشانه طبیعت دست درازی کرده و تغییراتی را ایجاد نمودند برای زیبایی تر شدن و قشنگ جلوه دادن طبیعت حال آنکه حیات و زندگی گیاهان و جانوران را تحت‌الشعاع تصمیم خود قرار داده اند.

با طبیعت که نامهربانی بشود روی زیبایش را از انسان‌ها می‌گیرد انسان خسته از زندگی شهری و ماشینی دنیای دیجیتال و فضاهای مجازی تشنه دیدن سرسبزی رنگارنگ بودن محیط طبیعی و استفاده از خنک‌های دار و درخت و طبیعت است بیاییم دست ناسازگاری را از محیط زیست برداریم.

در حاشیه رودخانه‌ها زباله‌ها را رها نکنیم زندگی پرنده‌ها ماهی‌ها آبزیان را دستخوش غفلت خود و بی‌ مسئولیتی نسبت به پسماندها نکنیم در بیشه زارها ‌ و مراتع برای نوشیدن یک چای داغ یا بنا کردن و برپا کردن چادر مسافرتی مکان و زندگی ساکنانش را تخریب نکنیم با طبیعت مهربان باشیم چرا که همچون مادری مهربان انسان خسته را در آغوش خود ی‌گیرد و روح او را نوازش می‌کند تا خستگی از جسم و روان انسان بیرون رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.