تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اکتبر 2023 - 11:18

نوسانات شگفت‌انگیز در آمارهای اشتغال خوزستان؛ از ۱۸ تا ۶۹ درصد ظرف چند ماه

نوسانات شگفت‌انگیز در آمارهای اشتغال خوزستان؛ از ۱۸ تا ۶۹ درصد ظرف چند ماه

به نظر می‌رسد لازم است آمارهای اشتغال استان خوزستان با دقت و روش‌های علمی‌تری جمع‌آوری و گزارش شود.

هما خوزستان: اصغر رشنودی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در اردیبهشت امسال اعلام کرد که در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال این اداره کل ۶۰ هزار و ۵۸ نفر بوده است که ۷۱ هزار و ۵۶۵ شغل ایجاد شده و به این ترتیب ۱۱۹ درصد از تعهد اشتغال‌زایی محقق شده است.

میزان ادعایی ۱۱۹ درصد تحقق تعهد اشتغال‌زایی در سال گذشته عددی غیرمعمول و بسیار بالاتر از حد انتظار است که نیازمند توضیح و شفاف‌سازی بیشتر در مورد نحوه محاسبه و جزئیات آماری است.

اما آمارهای ارائه شده توسط آقای رشنودی در مورد میزان تحقق تعهد اشتغال‌زایی در سال جاری نیز حاکی از نوسانات و تغییرات زیاد در فواصل زمانی کوتاه است. به عنوان مثال، در اوایل مرداد ۱۸.۶ درصد، اواسط مردادماه ۲۱ درصد، در شهریورماه ۴۰ درصد، در مهرماه ۵۸.۵ درصد و در آبان‌ماه ۶۹ درصد تحقق تعهد اشتغال اعلام شده است. این تغییرات سریع و چشمگیر، اعتبار آمارهای ارائه شده را با سؤال روبرو می‌کند.

به نظر می‌رسد جمع‌آوری و گزارش‌دهی دقیق آمارهای اشتغال و بیکاری در استان خوزستان با چالش‌هایی همراه است و نیاز است آمارها با دقت بیشتر و روش‌های علمی‌تری گردآوری و ارائه شود

برای افزایش شفافیت در مورد آمارهای مربوط به میزان اشتغال‌زایی، ارائه جزئیات و مستندات محاسباتی برای رسیدن به آمارهای اعلامی مانند فهرست شغل‌های ایجاد شده، تعداد افراد مشغول و محل اشتغال و … لازم است همچنین بازرسی مستقل توسط نهادهای نظارتی میتواند صحت ادعاهای مطرح شده را بررسی کند.

امیدواریم با توجه به تلاش‌های مستمر مسئولان و مدیران، در آینده نزدیک شاهد کاهش بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی در استان خوزستان باشیم.

منبع/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.