تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 سپتامبر 2023 - 12:13

۴۰کیلومتر خط ریلی بامدژ به اهواز به زودی افتتاح می‌شود

۴۰کیلومتر خط ریلی بامدژ به اهواز به زودی افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز افتتاح و در آینده نزدیک ۴۰ کیلومتر مسیر بامدژ به اهواز نیز افتتاح خواهد شد.

هما خوزستان: محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه راه آهن که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست معاون برنامه ریزی و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی جهت تررانزیت کالا و مسافر در استان خوزستان، اظهار کرد: در سفر اول ریاست جمهور به استان خوزستان شاهد جهش مهمی در پروژه‌های راه آهن استان بودیم و در سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با همت و کار انجام شده ۴۰ کیلومتر خط ریلی مسیر بامدژ به اهواز افتتاح می‌شود، افزود: قسمت عمده دو خطه کردن مسیر اهواز به اندیمشک انجام پذیرفته است و در صورت تزریق مالی از مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری شاهد بهره برداری از خط دوم این مسیر و توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاها در این مسیر خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم توسعه ناوگان ریلی در استان، گفت: با انجام مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به پیگیری های انجام شده امیدوار هستیم در آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی سه مسیر ریلی اهواز به اصفهان، هندیجان-شادگان _خرمشهر و مسیر هفت تپه به چذابه خواهیم بود.

خانچی با تاکید بر عزم جدی دولت در توسعه خطوط ریلی، بیان کرد: خط ریلی هفت‌تپه به چذابه در بحث ترانزینت کالا و مسافران نقش مهم و استراتژیکی خواهد داشت.

منبع/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.