تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 جولای 2023 - 18:04

خرید گندم تضمینی در خوزستان به ایستگاه آخر رسید

خرید گندم تضمینی در خوزستان به ایستگاه آخر رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اعلام پایان خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان گفت: امسال یک میلیون و ۷۱۶هزار تُن گندم در استان از کشاورزان خریداری شد که در هم سنجی با سال زراعی گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

هما خوزستان: امید حهان نژادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه این میزان خریدگندم در خوزستان در طول نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است گ، افزود: خوزستان با این میزان خرید برای پنجمین سال متوالی جایگاه نخست کشوری را در خرید گندم کسب کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:برای خرید گندم به نرخ تضمینی ۱۹۴هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران خوزستانی واریز شده است.

وی افزود: مبنای خرید هرکیلوگرم گندم به نرخ تضمینی، ۱۱۵ هزار ریال به نرخ سال زراعی گذشته محاسبه شده که به محض اعلام نرخ جدید و تامین اعتبار مورد نیاز، مابه‌ تفاوت آن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بهبود دیمزارها، بارندگی‌های موثر در فصول زمستان و بهار و کنترل آفات از مهمترین عوامل بهبود تولید و خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بوده است.

سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۶۰هزار تُن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کل کشور را تولید می‌کند.

براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، این استان حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد ولی در صورت تامین آب، ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تسطیح اراضی، امکان توسعه اراضی زیرکشت به ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.