تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مارس 2023 - 16:02

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال کمک هزینه بیماران سخت درمان در خوزستان

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال کمک هزینه بیماران سخت درمان در خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پرداخت ۸۰میلیارد ریال کمک هزینه بیماران خاص و سخت درمان استان در سال جاری خبر داد.

هما خوزستان: دکتر محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ۲۷هزار و ۶۰۹ بیمار خاص و سخت درمان در سامانه بیمه سلامت خوزستان ثبت شده است افزود:۴۳ بیماری در سامانه بیمه سلامت ثبت شده که مشخص می‌کند در استان چه تعداد بیمار از صندوق بیماران خاص و سخت درمان بهره‌مند می‌شوند.

وی در باره تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در سال جاری اظهارکرد: بیمه سلامت خوزستان تا پیش از تشکیل این صندوق پنج نوع بیماری خاص را زیرپوشش داشت که سه هزار و ۹۹۰ نفر را شامل می‌شد اما با تشکیل صندوق بیماران خاص و سخت درمان این رقم تااکنون به ۲۷هزار و ۶۰۹ بیمه شده رسیده و علاوه بر بیماران خاص، بیماران سخت درمان نیز به این فهرست اضافه شده است.

رضایی افزود: بیماران دیابتی، مبتلایان پرفشاری خون و سرطان، بیشترین تعداد بیماران سخت درمان بیشترین پوشش بیمه سلامت خوزستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اضافه کرد:بیماران سخت درمان برای ورود اطلاعات خود می‌توانند به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir، اداره‌های بیمه سلامت در استان یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و از حمایت‌های دولت بهزه‌مند شوند.

وی ادامه‌داد: از ابتدای تشکیل صندوق بیماران خاص و سخت درمان، نشست‌های کمیته و کارگروه بیماران سخت درمان به صورت مستمر با حضور اعضای آن در استان برگزار می‌شود و در این همین راستا تاکنون مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در قالب خارج از شمول برای کمک به این بیماران پرداخت شده است.

رضایی در پایان گفت: در راستای کمک به بیماران خاص و سخت درمان و کاهش پرداختی هزینه های آنان، سازمان بیمه سلامت برخی از خدمات دندانپزشکی را زیرپوشش قرارداده که این بیماران می‌توانند با مراجعه به آدرس https://b۲n.ir/n۲۱۴۲۰ از نوع خدمات دندانپزشکی زیر پوشش مطلع شوند.

همه افرادزیرپوشش بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی می‌توانند از مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان بهره‌مند شوند.

دولت امسال برای صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان ۵۰هزارمیلیارد ریال اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.