تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دسامبر 2022 - 15:05

۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه در خوزستان ابلاغ شد

۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه در خوزستان ابلاغ شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با تلاش صورت گرفته توسط کشاورزان استان ۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.

هما خوزستان: به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز دوشنبه در همایش کشاورزی قراردادی که با حضور ۹۵ رئیس مرکز جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد، بیان کرد: کشاورزی قراردادی به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز اجرای الگوی کشت است و همه سطوح هر مرکز باید به عنوان سهمیه مرکز به طور کامل تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان یکی از استان‌های تأمین کننده و تأثیرگذار در تولید گندم است و باید تلاش کنیم تا خیال کشاورز را از بخش آخر کار که موضوع بازار و فروش محصول است با اجرای کشاورزی قراردادی آسوده کنیم.

پریچهر در ادامه مراکز جهاد کشاورزی را به عنوان مهمترین بخش در ارتباط مستقیم و انتقال دانش به کشاورزان دانست و اظهار کرد: ارتباط با مراکز جهاد کشاورزی از تأکیدات بنده بوده تا بتوانیم مسائل و چالش‌های پیش رو را به صورت رودررو با یکدیگر در میان بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با تلاش صورت گرفته توسط کشاورزان استان ۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.

وی تصریح کرد: کشاورزی قراردادی به عنوان عامل محرکه الگوی کشت است و همه تلاش ما بر این است که با اجرای کشاورزی قراردادی، کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی تجاری و اقتصادی سوق دهیم.

پریچهر اظهار کرد: الگوی کشت بر اساس سه مؤلفه اصلی که نیاز کشور است و بر اساس سیاست‌های کلان از جمله خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی، بخش اقتصادی شامل تعیین قیمت برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود مانند نهاده‌ها، سوخت، بیمه و نهایتاً اقلیم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان شرایط بسیار مناسبی دارد و از حدود ۸ میلیون هکتار اراضی آبی کشور یک و دو دهم میلیون هکتار در خوزستان قرار دارد، افزود: این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

پریچهر گفت: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که کشت قراردادی نهادینه و مشکلات آن برای سال‌های آینده برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: یکی از امتیازاتی که برای کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده مبلغی است که برای حمل و نقل محصول گندم به ازای هر تن به کشاورز داده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.