تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 - 14:01

۶۲۹ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت پاییزه می‌رود

۶۲۹ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت پاییزه می‌رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به سطح زیر کشت ۶۲۹ هزار هکتاری کشت پاییزه در استان گفت: به هر میزان که سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه اقدام کند، این سطح زیر کشت مصوب محقق و کشت انجام خواهد شد.

هما خوزستان: تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تصویب نهایی برنامه کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تصمیم‌گیری نهایی، سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان ۶۲۹ هزار هکتار است که تقریبا در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته و مشابه است.

وی افزود: این سطح زیر کشت و الگوی کشت پاییزه برای حوضه‌های آبی کرخه، مارون، کارون، دز و خیرآباد مشخص شده است و براساس آنچه مصوب شده کشاورزان امکان کشت محصولات مورد نظر را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تحقق همه سطح زیر کشت مصوب منوط به رهاسازی آب در حوضه‌های آبی است و اگر در بحث رهاسازی آب در هر حوضه مشکلی به وجود بیاید و امکان تامین نباشد قطعا این سطح زیر کشت به صورت کامل محقق نخواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: به هر میزان که سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه اقدام کند، سطح زیر کشت ۶۲۹ هزار هکتاری مصوب محقق و کشت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده و علی رغم مشکلاتی که در بحث کمبود ذخایر آبی سدهای خوزستان وجود دارد، کشت فصلی و پاییزه خوزستان مطابق با الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی نهایی و اجرایی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس الگوی کشت تدوین شده محصولات مختلفی مطابق با نیاز آبی در حوضه‌های آبی کشت خواهد شد که مهمترین آن‌ها گندم، چغندرقند و کلزا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.