تاریخ انتشار : شنبه 3 سپتامبر 2022 - 15:50

آغاز خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرز شلمچه

آغاز خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرز شلمچه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرز شلمچه خبر داد. هما خوزستان: دکتر سید محمد محمدی در مراسم آغاز به کار رسمی خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرکز بهداشتی و درمانی و شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه که امروز (۱۲ شهریورماه) انجام شد،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرز شلمچه خبر داد.

هما خوزستان: دکتر سید محمد محمدی در مراسم آغاز به کار رسمی خدمات‌رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین در مرکز بهداشتی و درمانی و شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه که امروز (۱۲ شهریورماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال نخستین سال است که در چنین مرکزی که شاید در سراسر کشور نمونه و ویژه باشد، به زائران سید و سالار شهیدان (ع) خدمت می‌کنیم.

وی افزود: در این مرکز ۳۲ تخت بستری موقت تعبیه شده است و ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و موارد دیگر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تقدیر از حمایت‌های از امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خرمشهر در ساخت این مرکز گفت: وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به خرمشهر دارد و در زمینه اجرای این پروژه کمک شایانی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد جواد عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر نیز گفت: توفیق ویژه فعالان عرصه خدمت به زائران اباعبدالله(ع) است که هر کسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود.

وی با بیان اینکه باید به موضوع اربعین نگاه فراملی شود، تصریح کرد: از مسئولان شهری، استانی، منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی که در مسیر ساخت این مرکز تلاش بسیاری داشتند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه خرمشهر افزود: لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به اربعین داشته باشیم. در مرز قرار داریم و با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور برادر و همسایه، نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم.

لفته احمدنژاد، نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به خرمشهر عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

وی افزود: از تمام کسانی که برای ساخت این مرکز تلاش کردند نهایت قدردانی را دارم و این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تاثیرگذار باشد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آینده تبعه عراقی می‌توانند برای پیگیری درمان خود به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه عزیمت کنند.

در ادامه نادر عبیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین گفت: در گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که این مرکز تا اربعین امسال آماده شود اما با پیگیری‌های مسئولان و دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، شاهد بهره‌برداری مرکز شهید سلیمانی بوده‌ایم.

وی افزود: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده مرکز شهید سلیمانی به عنوان نخستین مرکز در مرز شلمچه در مسیر جذب گردشگر سلامت فعالیت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.