تاریخ انتشار : جمعه 22 آوریل 2022 - 0:38

مسجدسلیمان هم، جزیی از ایران است ، اگر بگذارند

مسجدسلیمان هم، جزیی از ایران است ، اگر بگذارند

✍🏻 هوشنگ نوبخت خارج از عرف سال ها که همه فرهیختگان و نخبگان و نویسندگان شهرم از نفت و گاز و ثروت پیشین جغرافیای مسجدسلیمان بزرگ و احوالات ناخوشایند سال های اخیرش سخن راندند و قلم زدند ، من می خواهم کمی از احوالات کنونی و آینده زادگاهم بگویم . در نشستی که اخیرا در

✍🏻 هوشنگ نوبخت

خارج از عرف سال ها که همه فرهیختگان و نخبگان و نویسندگان شهرم از نفت و گاز و ثروت پیشین جغرافیای مسجدسلیمان بزرگ و احوالات ناخوشایند سال های اخیرش سخن راندند و قلم زدند ، من می خواهم کمی از احوالات کنونی و آینده زادگاهم بگویم .
در نشستی که اخیرا در اهواز برگزار شد ، دقایقی خدمت جناب آقای یوسف داودی ، مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان بودم و پای درد دل های این کارآفرین بزرگ نشستم.
کارآفرینی که می توانست ، ثروت و وقت خود را در بهترین نقطه کشور خرج یک پروژه کم دردسر و پر درآمد کند اما اراده کرد که برای شهر اولین های سابق ، قدمی بردارد و کاری کند کارستان تا بلکه رنگ و بوی امید و اشتغال و زندگی دوباره به این وارگه از گوشه جنوبی زاگرس باصلابت برگردد.
در میان انبوه صحبت هایش ، دقایقی را تا مرز سکته پیش رفتم آنجا که از سختی دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت این پروژه در منطقه زیلایی لالی سخن گفت و اراجیف وزیر وقت (زنگنه) که منکر وجود منابع زیرزمینی نفت و گاز لازم در منطقه مسجدسلیمان برای توجیه اقتصادی این طرح شده بود.
وزیر مزخرفی که سال ها بر مسند مهمترین صنعت و سرمایه کشور تکیه زد و چنان خیانت هایی به مسجدسلیمان و خوزستان روا داشت که اگر انصافی باشد باید آن را بر سردرب ورودی دروازه شهر مسجدسلیمان آویزان کنند تا کسی دیگر به خودش اجازه ندهد با مردم اصیل و نجیب و غریب منطقه ای که چشمه ثروت کشور از آن می جوشد ، اینگونه بزدلانه رفتار کند.
آقای زنگنه و امثالهم ، مسجدسلیمان هم هویت و تاریخ دارد ، هم اصالت و نجابت دارد و هم نخبه های با درایت و پایتخت عزیز کرده ترین قوم وفادار به ایران و اسلام است و هیچ بهانه ای از سوی هیچ مسوولی پذیرفتنی نیست که طرح های بزرگ گردشگری ، اقتصادی و کشاورزی این منطقه را وتو کند و در عوض آن ها را به استان های کویرنشینی بدهد که هیچ توجیه اقتصادی و عقلانی ندارند .
جناب آقای رئیس جمهور ، مسجدسلیمان بزرگ یعنی مسجدسلیمان و لالی و اندیکا و هفتکل و عنبر ، صدقه نمی خواهند بلکه ابتدایی ترین سهم خود را از جغرافیای خدادادی خود می خواهند و در این میان ، هیچ وزیر و وکیلی حق ندارد همچون زنگنه ها ، سال ها مانع توسعه این جغرافیا شود .
هم اینک پتروپالایش بختیاری مترصد دست اندازی های دیگری از نوع زنگنه هاست و شما باید بنا به فرمان رهبری ، همت کنید و طرح پتروپالایش مسجدسلیمان ، بازسازی اندیکا ، آب کشاورزی دشت لالی ، احیای نفت عنبر و دیگر پروژه ها و طرح های خوابیده این منطقه را بیدار کنید بلکه وجدان بیمار خیلی ها هم در این میان بیدار شود و آمارهای ناخوشایند قتل و خودکشی و اعتیاد و بیکاری در این جغرافیای طلا خیز کمتر شود.
باور کنید مسجدسلیمان بزرگ و هزار شهید داده، همچنان جزیی از ایران عزیز است اگر بگذارند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.