تاریخ انتشار : دوشنبه 16 می 2022 - 0:55

زخم کهنه بر پیکره خیابان‌های شهر اهواز/ آسفالت شهری رویایی دستیافتنی است؟ / یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان

زخم کهنه بر پیکره خیابان‌های شهر اهواز/ آسفالت شهری رویایی دستیافتنی است؟ / یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان مورخ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ افشار پرویزی بابادی اگر پیاده باشید چاله‌ها و گودال‌هایی که به دلیل حفاری‌های بعضی از ادارات خدماتی انجام داده‌اند و یا به دلیل کیفیت نامطلوب آسفالت به وجود آمده‌اند، را با چشم می‌بینید اگر هم سوار بر وسیله نقلیه‌ای باشید وضعیت از این بهتر

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
افشار پرویزی بابادی

اگر پیاده باشید چاله‌ها و گودال‌هایی که به دلیل حفاری‌های بعضی از ادارات خدماتی انجام داده‌اند و یا به دلیل کیفیت نامطلوب آسفالت به وجود آمده‌اند، را با چشم می‌بینید اگر هم سوار بر وسیله نقلیه‌ای باشید وضعیت از این بهتر نخواهد بود. ترمز‌های لحظه به لحظه و تپه‌هایی که برای اصلاح و ترمیم به وجود آمده‌اند شما را به چنان کمردردی دچار خواهد کرد.

شهروندان گلایه‌های متعددی را در رابطه با آسفالت محلات دارند، آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیاز‌ها و ضرورت‌های عمرانی تمام شهر‌ها محسوب می‌شود. گام برداشتن در معابر شهری زیبا، مرتب و هموار آرزویی است که گاهی در خیابان‌ها به آن دست نیافتنی می‌شود. خیابان‌ها در طول روز، هزاران تردد خودرو را در خود جای می‌دهند و اهمیت بسزایی در تردد و عبور و مرور شهری دارد و شهرداری باید همواره درصدد اصلاح آسفالت باشد.

اهواز از گذشته از کیفیت پایین معابر شهری و فرسودگی آسفالت رنج می‌برد، اما قدیمی بودن این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای بی‌توجهی آن توسط مسئولان کنونی باشد. فرسودگی، تخریب شدن، و سایید گی و… باعث شده دست انداز‌های زیادی در کوچه پس کوچه‌های شهر نمایان شود. شاید زمانی که پیاده قدم میزنیم بیشتر این مشکلات به چشم بخورد.

 دست‌انداز‌ها و چاله‌های موجود در کف خیابان‌ها و راه‌ها ربطی به چند وقت اخیر ندارد. سالیان سال است که شهروندان اهوازی به این امید نشسته‌اند تا شاید روزی چاله‌ها پر و دست‌انداز‌ها صاف شود و خیابانی بدون عیب و نقص داشته باشند.

اما مشکل آسفالت آن‌ها همچنان پابرجاست. ترمیم ظاهری آسفالت تنها چاره کار نیست و مسئولان شهری باید با تعریف یک برنامه صحیح و جامع درصدد رفع مشکلات موجود آن باشند، چرا که بخشی از مشکل آسفالت به زیرساخت‌های آن برمی گردد .

خودرو‌ها به سرعت از خیابان عبور می‌کنند و آب آلوده درون حفره‌های آسفالت به اطراف و گاه به سوی عابرانی که از خیابان عبور می‌کنند پاشیده می‌شود، چاله‌های زیادی که روی آسفالت جا خوش کرده و این زخم کهنه و چهل تکه زیر پای عابران هر روز بیشتر می‌شود.

ترک‌های ریز و درشت روی آسفالت این خیابان و چاله‌هایی که به علت زیرسازی نامناسب خیابان به وجود آمده باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است، مردم می‌گویند اگر قرار است شهرداری گامی بردارد، اقدامی اساسی انجام شود چرا که تنها با لکه گیری مشکل خرابی آسفالت و دست انداز برطرف نمی‌شود.

با برنامه ریزی مدون برای ارتقای خدمات شهری و توسعه کلانشهر اهواز می توان قصه آسفالت نامناسب را به پایان خوش رساند و شهری با آسفالت هموار همراه با رضایت شهروندان داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.