تاریخ انتشار : یکشنبه 1 می 2022 - 18:01

حقابه بالادست و پایین دست خوزستان در حوضه کرخه رعایت شود

حقابه بالادست و پایین دست خوزستان در حوضه کرخه رعایت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به نقش اساسی خوزستان در تامین امنیت غذایی کشور، خواستار رعایت حقابه در بالادست و پایین دست حوضه رودخانه کرخه شد. هما خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آقارضا فتوحی شامگاه شنبه در گردهمایی مدیریت خشکسالی در حوضه رودخانه کرخه در سالن همایش‌های

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به نقش اساسی خوزستان در تامین امنیت غذایی کشور، خواستار رعایت حقابه در بالادست و پایین دست حوضه رودخانه کرخه شد.

هما خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آقارضا فتوحی شامگاه شنبه در گردهمایی مدیریت خشکسالی در حوضه رودخانه کرخه در سالن همایش‌های گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان، افزود: خوزستان ۲۰ درصد امنیت غذایی کشور (معادل یک پنجم) را در اختیار دارد، که به نوعی نقش مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد را ایفا می‌کند و برداشت یک میلیون تن گندم دال بر این مدعاست.

وی با اشاره به ممنوعیت کشت در حوضه کرخه، اضافه کرد: مهمترین راهکار توجه به معیشت کشاورزان و روستاییان و مراکز تولید کشاورزی است که از سوی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و مجموعه دولت در حال پیگیری است.

فتوحی با تاکید بر توزیع عادلانه آب، اظهار داشت: رعایت حقابه در بالادست و پایین دست و بخش‌های مختلف همچنین در استان‌های بالادست همچون چهارمحال و بختیاری و لرستان را از سازمان آب و برق می‌خواهیم.

وی تامین آب شرب شهرها و روستاها را اولویت نخست استان دانست که به صورت ویژه در حال پیگیری است.

فتوحی با بیان اینکه تامین آب دامداری‌ها و گاومیش‌ها بعنوان اولویت دوم در شورای کشاورزی استان در حال پیگیری است، ادامه داد: کشت‌هایی که به آب کمتری احتیاج دارند، در سایر حوضه‌ها از جمله حوضه کارون که مشکلاتش از کرخه کمتر است، باید مد نظر قرار گیرد و آب و برق باید به صورت ویژه پیگیری کند که محصولات پرآب‌بر کشت نشود.

معاون استاندار خوزستان همچنین اظهار داشت: با اینکه گفته می‌شود خوزستان ۳۰ درصد آب‌های کشور را دارد، اما امسال با خشکسالی روبروست و از مردم و کشاورزان و روحانیان و همه گروه‌ها برای همکاری و مشارکت برای گذر از بحران دعوت کرده‌ایم و از کشاورزان توقع داریم که قبل از بروز مشکلات پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر افزایش بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: راندمان آبیاری در خوزستان نصف کشور است، به این معنی که راندمان آبیاری در کشور ۳۸ تا ۴۰ درصد و در خوزستان ۲۳ تا ۲۴ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.