تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 17:39

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تا یک میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تا یک میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اینکه سقف وام اشتغال مددجویان پارسال ۵۰۰ میلیون ریال بود گفت: امسال این میزان تسهیلات با تصویب شورای عالی اشتغال با افزایش ۲ برابری به یک میلیارد ریال افزایش یافته است. هما خوزستان: به گزارش ایرنا ناجی عبیاوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اینکه سقف وام اشتغال مددجویان پارسال ۵۰۰ میلیون ریال بود گفت: امسال این میزان تسهیلات با تصویب شورای عالی اشتغال با افزایش ۲ برابری به یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا ناجی عبیاوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره)در چند سال اخیر توجه ویژه به کارآفرینی است بیان کرد: این کمیته به کارآفرینی به‌عنوان مقوله مهم و تاثیرگذار در پیشبرد سیاست‌های خود نگاه کرده است.
وی گفت: با هدف جلب کارفرمایان به استخدام مددجویان دانش‌آموخته و مهارت دیده در مناطق محروم، بسته‌های تشویقی شامل ارایه آموزش‌ فنی به نیروهای مددجو، پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت ۲ سال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال در ازای به‌کارگیری هر مددجو در نظر گرفته‌ شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی کانون خیران اشتغال در خوزستان در جهت استفاده از ظرفیت خیران کار آفرین برای ایجاد اشتغال در استان افزود: کانون خیران اشتغال، با حمایت نیکوکاران و خیران راه‌اندازی شده است که با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی را هموار می‌کند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: خیران در زمینه مشاوره شغلی، آموزش کسب مهارت شغلی، بازاریابی، مشاوره مالی، کمک به خرید و فروش و نظارت بر طرح اشتغال فعالیت می‌کنند، همچنین آنها به تامین تجهیزات و مواد اولیه با توجه به نیاز نیازمندان کمک می‌کنند.
وی مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان زیرحمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود: راه‌اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان، راهگشای مددجویان جویای کار زیرحمایت این کمیته است.
عبیاوی با اشاره به طرح نوین راهبران شغلی ادامه داد: در این طرح فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تایید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.
وی گفت: کمیته امداد در حوزه طرح‌های دانش بنیان و استارآپ ها سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهد و تلاش دارد از ظرفیت کارآفرینان در جهت تحقق اشتغال‌های مورد هدف استفاده بیشتری کند.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.