تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 19:16

مسائل و مشکلات حوزه های مختلف بیان شود

مسائل و مشکلات حوزه های مختلف بیان شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از جلسات آینده در نشست های شورای معاونان این اداره کل بر روی 2 تا 3 موضوع در حوزه های مختلف تمرکز شود تا همفکری و مکاتبه لازم در این زمینه صورت گیرد. هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از جلسات آینده در نشست های شورای معاونان این اداره کل بر روی 2 تا 3 موضوع در حوزه های مختلف تمرکز شود تا همفکری و مکاتبه لازم در این زمینه صورت گیرد.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند صبح  چهارشنبه 19 آبان در دومین نشست شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سال 1400 با حضور معاونان و روسای ستادی این اداره کل گفت: دومین نشست شورای معاونان و مدیران ستادی را در حالی برگزار می کنیم که دو روز گذشته در جلسه ای مسائل و مشکلات شهرستان دزفول بررسی شد که نشست خوبی بود و مصوبات آن در دست پیگیری است.

وی افزود: از جلسات آینده در نشست های شورای معاونان این اداره کل بر روی 2 تا 3 موضوع در حوزه های مختلف تمرکز شود تا همفکری و مکاتبه لازم در این زمینه صورت گیرد.

جوروند با اشاره به جشنواره های هنری در آذرماه افزود: چندین جشنواره هنری بزرگ تا پایان آذرماه داریم که از جمله آنها می توان به جشنواره تئاتر استانی، تئاتر عربی دشت آزادگان و لاله های سرخ اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه طی سخنانی به بحث بیمه تکمیلی کارمندان اداره کل، برق تالار آفتاب،اعتبارات عمرانی،وضعیت خودرویی اداره کل،بیمه کارکنان طرح و اشتغال اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم ادامه داد: طرح آموزش در مناطق محروم رویداد بسیار مبارکی است که ما حجت الاسلام همت پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان را رابط این کار قرار دادیم.

پرویز عزیزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان در محل این اداره کل افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه بازنشستگان در محل این اداره کل، یکشنبه 23 آبان طی مراسمی از برگزیدگان این نمایشگاه تجلیل می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در این نشست گفت: تاکنون قریب به 700 مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اخذ شده و در همین راستا هفته گذشته گروهی از همکاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک مستقر شدند و طی دو روز در بحث مجوز الکترونیکی اقدامات لازم در این شهرستان صورت گرفت.

حجت الاسلام مرتضی همت پور با بیان اینکه شوش قریب به 40 کانون فرهنگی هنری مساجد دارد ادامه داد: امروز نیز گروهی به شهرستان شوش اعزام شدند تا با این مجموعه در بحث اخذ مجوز الکترونیکی کانون های تحت نظر خود همکاری کنند.

وی اضافه کرد: تا 40 روز دیگر فرصت داریم در بحث رویداد فهما 3 کانون ها را تشویق کنیم که امتیاز گیری کنند و اخذ سرانه سالیانه شان صورت گیرد.

حجت الاسلام همت پور گفت: در خصوص آموزش هنر به صورت رایگان در مناطق محروم با توجه به اینکه شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی سازی فرهنگ و هنر است؛از این رو با همکاری معاونت ها، روستا و عشایر و کانون های مساجد آموزش در مناطق محروم را راه اندازی کردیم که از ظرفیت خود در این مناطق استفاده کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: تاکنون قریب به 4 میلیارد و 400 میلیون تومان بسته های معیشتی در مناطق محروم توزیع شده است.

همت پور گفت: دومین رویداد بزرگ ما، طرح تحکیم و تعالی خانواده است که در دو شهر بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر در حال برگزاری است و سال گذشته نیز برگزار شد که این پیوند خوبی بین صنعت و فرهنگ و هنر است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست گفت: در دو سالی که در مجموعه قرآنی بودیم سعی ما برای بهبود زیرساخت ها بویژه زیرساخت موسسات قرآنی بود.خیلی از موسسات از این طریق توانستند اعتبارات خوبی بدست آورند.

حسین لازم سعیدی افزود: در بحث آزمون قرآنی به ازای هر یک نفری که از طریق موسسه ثبت نام کند،در صورتی که در آزمون پذیرفته شود،350 هزار تومان به حساب آن موسسه واریز می شود.

وی با اشاره به گردآوری بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی استان ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در حال انجام است و فرم های آنها به شهرستان ها ارسال و در سایت اداره کل نیز قرار داده شده است. دوستان می توانند از این طریق فرم های مربوطه را تکمیل و به اداره کل تحویل دهند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: طرح محافل قرآنی در منازل عرب و بختیاری تائید شده و برای تخصیص اعتبار رفته است و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه قول مساعد داده اند.

در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در این چند ماه باقی مانده از سال بخش مهمی از فعالیت های هنری و سینمایی اتفاق می افتد و ماه های شلوغی پیش رو داریم.

ناصر چنانی با بیان اینکه این رویدادها نیازمند توجه و حمایت هستند افزود: سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 5 تا 8 آذرماه،جشنواره تئاتر عربی دشت آزادگان از 15 تا 20 آذرماه،جشنواه تئاتر لاله های سرخ و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از رویدادهای بزرگ و مهم این اداره کل هستند.

وی ادامه داد: جلساتی را با شورای نظارت جشنواره تئاتر استانی برگزار کردیم و همه حساسیت های هنر نمایش در کل کشو را با این شورا مطرح کردیم.

چنانی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به وام شاغل خانگی گفت: مبلغ 4 میلیارد و 370 میلیون تومان به تعداد 37 نفر در مرحله اول وام مشاغل خانگی به بانک ها معرفی کردیم و در مرحله دوم مبلغ 6 میلیارد و 730 میلیون تومان به تعداد 54 نفر در حال آمده شدن و معرفی به بانک است.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور وزیر که از ابتدای آذرماه کنسرت ها و سالن ها کار خود را آغاز می کنند،شورای موسیقی اداره کل را تشکیل دادیم تا قبل از رسیدن درخواست ها برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست با اشاره به برنامه های متنوع هفته کتاب و کتابخوانی توسط این اداره کل گفت: تجلیل از خادمان چاپ و نشر،تجلیل از مروجان باشگاه کتابخوانی و … از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان ماه در اهواز است.

مرتضی جمشیدی افزود: تا پایان سال دو برنامه مهم داریم؛جشنواره فیروزه و کالاهای فرهنگی که کارهای آن انجام و جشنواره شعر رضوی به زبان عربی که فراخوان آن آماده شده و تا هفته آینده منتشر می شود.

وی بیان کرد: انتخابات انجمن شعر تمام شده که مکاتبات لازم در این زمینه صورت گرفته و همین ماه برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.