تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 19:05

تنوع قومی خوزستان در جهت توسعه استان به کار گرفته نشده است

تنوع قومی خوزستان در جهت توسعه استان به کار گرفته نشده است

استاندار خوزستان گفت: تنوع قومی و فرهنگی استان ظرفیتی بزرگ به شمار می رود اما آنطور که باید در جهت بهبود شرایط و توسعه استان مورد بهره برداری قرار نگرفته است. هما خوزستان: به گزارش ایرنا صادق خلیلیان دوشنبه در نشست شورای اندیشه ورزی استان در استانداری خوزستان با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان، اساتید و فعالان حوزه

استاندار خوزستان گفت: تنوع قومی و فرهنگی استان ظرفیتی بزرگ به شمار می رود اما آنطور که باید در جهت بهبود شرایط و توسعه استان مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا صادق خلیلیان دوشنبه در نشست شورای اندیشه ورزی استان در استانداری خوزستان با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان، اساتید و فعالان حوزه های مختلف در جهت بهبود و افزایش کارایی نظام مدیریتی استان بیان کرد: ضرورت دارد نخبگان مورد تشویق قرار گیرند تا در خوزستان بمانند و از این مسیر به توسعه استان کمک کنند.

وی نمایندگان استان را دغدغه‌مند و دارای ظرفیت دانست و گفت: از این ظرفیت کمک‌کننده می‌توان در جهت توسعه استان  بهره برد از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیات‌های اندیشه ورز  از جایگاه مهمی برخوردارند که به عنوان گروه های مرجع و پیشتاز در مسایل مختلف استان  نقش تاثیرگذاری در توسعه استان می توانند ایفا کنند.

خلیلیان ،خوزستان  را استانی راهبردی که بر مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است معرفی کرد و گفت: هر چه خوزستان از توسعه بیشتری برخوردار باشد به روند توسعه کشور نیز کمک می‌کند.

وی ضمن آسیب شناسی  و ریشه یابی مشکلات استان توضیح داد: مشکلات خوزستان بیش از این که محدود به اعتبار باشد به مسایل درون استانی که باید سازمان دهی شوند برمی‌گردد.

خلیلیان محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری  را از اولویت های مهم استان خوزستان برشمرد و گفت: ابعاد مختلف توسعه روابط در هم تنیده ای دارند و تفکیک پذیر نیستند. زیربنای هر جامعه ای فرهنگی است اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرد بر آن تاثیر می‌گذارد و مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مسایل و مشکلات خوزستان قابل حل می باشند و نیاز است برای حل آنها تصمیم به موقع گرفته شود. اگر برخی مشکلات استان نیز نیاز به بودجه و اعتبار داشته باشند پیگیری می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.