تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 13:42

آخرین وضعیت تامین آب کشت پائیزه استان خوزستان

آخرین وضعیت تامین آب کشت پائیزه استان خوزستان

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: از اول آبان ماه تاکنون مجموعا ۴۱۴ میلیون مترمکعب از نیاز کشتهای پاییزه در استان تامین شده است. هما خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “فرهاد ایزدجو” در خصوص محدودیت منابع آبی در خوزستان گفت:با وجود شرایط خشکسالی حاکم بر حوضه های آبریز منتهی

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: از اول آبان ماه تاکنون مجموعا ۴۱۴ میلیون مترمکعب از نیاز کشتهای پاییزه در استان تامین شده است.

هما خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “فرهاد ایزدجو” در خصوص محدودیت منابع آبی در خوزستان گفت:با وجود شرایط خشکسالی حاکم بر حوضه های آبریز منتهی به استان خوزستان، در ماه های گذشته تمام تلاش صورت گرفته است تا با حداقل منابع آب بهترین توزیع جریان ممکن از نظر کمی و کیفی در رودخانه های استان برقرار باشد.

وی افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته شده تلاش کردیم تا شروع بارشهای پاییزه و بازیابی توان سیستم منابع آب، تمامی نیازهای ضروری بویژه آب شرب بدون مشکل در استان تامین گردد. برای این منظور علاوه بر ایجاد امادگی لازم در سدهای استان برای بهره برداری حداکثری از منابع آب موجود در مخازن، با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی استان و خصوصا حمایت های وزیر نیرو، ایجاد آمادگی در زیرساختهای آب شرب، شامل افزایش ظرفیت و یا اصلاح ایستگاه های پمپاژ صورت پذیرفت.

ایزدجو تصریح کرد: این اقدامات در کنار برنامه ریزی دقیق و بر خط مخازن سدها، اعمال نوبت بندی های مناسب در رودخانه ها، بهینه سازی مدیریت پایین دست رودخانه کارون برای جلوگیری از افزایش بیش از حد شوری سبب شد شرایط پایداری نسبی از منظر کمی و کیفی در رودخانه های استان حاکم گردد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.