تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 14:03

طرح آبرسانی به ۴۴ روستای دشت آزادگان و هویزه به بهره‌برداری رسید

طرح آبرسانی به ۴۴ روستای دشت آزادگان و هویزه به بهره‌برداری رسید

طرح آبرسانی به ۴۴ روستای دشت آزادگان و هویزه با اجرای پروژه خط انتقال تامین آب تاسیسات امام علی(ع) به بهره برداری رسید. هما خوزستان: به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از خط انتقال آب تاسیسات امام علی(ع) گفت: تعدادی از روستاهای شهرستان های دشت آزادگان و هویزه به علت

طرح آبرسانی به ۴۴ روستای دشت آزادگان و هویزه با اجرای پروژه خط انتقال تامین آب تاسیسات امام علی(ع) به بهره برداری رسید.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از خط انتقال آب تاسیسات امام علی(ع) گفت: تعدادی از روستاهای شهرستان های دشت آزادگان و هویزه به علت کاهش دبی رودخانه با مشکل قطعی آب مواجه بودند که با بهره برداری از این طرح آبرسانی به طول ۹ کیلومتر مشکل تامین آب ۴۴ روستای این ۲ شهرستان برطرف شد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود:با اجرای این طرح آبرسانی ، آب مورد نیاز روستاهای مذکور به صورت مستقیم از پروژه آبرسانی غدیر تامین شد.

وی ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح ۲ ماه پیش بینی شده بود اما با تلاش شبانه روزی و با صرف ۱۹۵ میلیارد ریال در مدت ۵۵ روز اجرا و به بهره بردای رسید.

استاندار خوزستان جمعیت بهره بردار  از این طرح آبرسانی را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت:این پروژه آب آشامیدنی پایدار با ظرفیت ۵۵ لیتر در ثانیه را تامین می کند.

سلیمانی دشتکی افزود: برای اجرای دیگر طرح های آبرسانی در مناطقی از استان خوزستان که با مشکل تنش آبی مواجه هستند همه دستگاه های اجرایی از جمله گروه های جهادی سپاه ،بسیج و ستاد اجرایی فرمان امام در تلاش هستند تا این طرح ها ظرف مدت یک سال به اتمام رسیده و به بهره برداری برسند.

وی گفت: دیگر طرح های آبرسانی در استان خوزستان که شامل پروژه های کوتاه مدت می باشند ظرف مدت یک تا ۲ ماه اجرا می شوند.

خوزستان در تابستان امسال با تنش و بحران آب روبه رو است که بر اساس مصوبه دولت اعتباری برای جبران خسارت خشکسالی به این استان اختصاص یافته است.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب پشت سدهای خوزستان در سال آبی جاری، نسبت به سال پیش از آن بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.