تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 جولای 2021 - 21:54

بیش از ۲ هزار فرصت سرمایه گذاری بخش کشاورزی در خوزستان

بیش از ۲ هزار فرصت سرمایه گذاری بخش کشاورزی در خوزستان

هما خوزستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کارگروه فنی تخصصی سرمایه گذاری بخش کشاورزی به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت:برای ترویج و توسعه کشاورزی مکانیزه، ارتقا مکانیزاسیون لازم می‌باشد. خدارحم امیری زاده با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در کاهش هزینه کشاورز و افزایش تولید بسیار موثر است

هما خوزستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کارگروه فنی تخصصی سرمایه گذاری بخش کشاورزی به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت:برای ترویج و توسعه کشاورزی مکانیزه، ارتقا مکانیزاسیون لازم می‌باشد.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در کاهش هزینه کشاورز و افزایش تولید بسیار موثر است اذعان داشت: با وجود افزایش ضریب مکانیزاسیون هنوز قدرت اسب بخار استان نسبت به عملیاتی که در اراضی کشاورزی انجام میشود وی ادامه داد: قدرت اسب بخار با توجه به وجود بیش از یک میلیون هکتار از اراضی آبی که در استان وجود دارد پایین می‌باشد و دستگاه‌های قدیمی قدرت لازم در این اراضی را ندارند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه جلسه اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان در سال ۹۸ و ۹۹ را ۲ هزار و ۵۸۸ پروژه با سرمایه بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی و با اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: در صورت تخصیص بودجه این پروژه‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: اعتبارات ابلاغی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در سال جاری در قالب اعتبارات الحاق ماده ۵۲، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد می‌باشد.

سلطان کاظمی  به پروژه‌های جهش تولید که عمدتا از محل اشتغال پایدار روستایی اعطا می‌شوند نیز اشاره و اضافه کرد: طرح‌های این بخش با ۲۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز به سازمان برنامه و بودجه معرفی گردیده است

وی به ابلاغ دستورالعمل اجرایی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در واحد‌های تخصصی در سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار داشت: واحد‌های تخصصی می‌توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی تصریح نمود: در سال جاری ۳۰ طرح مصوب در کارگروه رفع موانع تولید به بانک معرفی شده اند.
سلطان کاظمی ادامه داد: ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروانه‌های تاسیس طرح‌های مصوب مورد نیاز است.

مدیر مکانیزاسیون سازمان نیز با اشاره به جذب ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون در سال گذشته گفت: استان خوزستان با جذب یک هزار و ۵۱۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۵۱۰ دستگاه ادوات رتبه اول کشور در جذب اعتبارات را از آن خود کرد.

بی نیاز افزود:در سال جاری سهم آورده کشاورز با عنوان سپرده گذاری بلند مدت برای دریافت تسهیلات افزایش یافته همچنین قیمت ماشین آلات نیز ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش پیدا کرده که قدرت کشاورز در خرید را کاهش میدهد.

وی ادامه داد: برای سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان در قالب خط اعتباری نهم برای استان در نظر گرفته شده در صورتیکه نیاز استان ۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

در این جلسه طرح‌های شهرک گاومیش داری سلمان فارسی کارون، مجتمع دامپروری گتوند و کشتارگاه و صنایع تبدیلی اهواز مورد بررسی قرار گرفت

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.