تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 ژوئن 2021 - 15:25

افزون بر سه هزار هکتار از مزارع شادگان به کشت تابستانه اختصاص یافت

افزون بر سه هزار هکتار از مزارع شادگان به کشت تابستانه اختصاص یافت

هما خوزستان: خلیل منیعات سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سطح از زمین‌های کشاورزی  به کشت انواع محصولات ذرت، شلتوک، حبوبات، صیفی‌جات و کنجد در تابستان اختصاص یافته است. وی افزود:تابستان امسال ۵۰۰ هکتار  ذرت علوفه‌ای، ۶۰۰ هکتار حبوبات، ۳۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۰۰ هکتار کنجد، ۳۰۰ هکتار سبزیجات، ۶۰۰ هکتار علوفه و ۴۰۰ هکتار خیار در شادگان کشت می شود.  مدیر جهاد

هما خوزستان: خلیل منیعات سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سطح از زمین‌های کشاورزی  به کشت انواع محصولات ذرت، شلتوک، حبوبات، صیفی‌جات و کنجد در تابستان اختصاص یافته است.

وی افزود:تابستان امسال ۵۰۰ هکتار  ذرت علوفه‌ای، ۶۰۰ هکتار حبوبات، ۳۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۰۰ هکتار کنجد، ۳۰۰ هکتار سبزیجات، ۶۰۰ هکتار علوفه و ۴۰۰ هکتار خیار در شادگان کشت می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شادگان به پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصولات تابستانه از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین امنیت غذایی و حرکت در مسیر خودکفایی و حمایت از صنعت کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم در شهرستان شادگان است.

منیعات با اشاره به کمبود آب مورد نیاز کشاورزی در شادگان گفت: کشاورزان مناطق بالادست شادگان با کنترل ورود آب به انهار و پمپ‌های آب ،حقابه کشاورزان شادگانی را رعایت کنند تا آب به مناطق پایین دست شادگان برسد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد. 
 این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.