تاریخ انتشار : دوشنبه 5 جولای 2021 - 18:19

استاندار خوزستان بر تامین آب کشت تابستانه تاکید کرد

استاندار خوزستان بر تامین آب کشت تابستانه تاکید کرد

استاندار خوزستان با بیان اینکه آب مورد نیاز کشت فصلی باید تامین شود گفت: در این شرایط سخت اگر بنا باشد کشت فصلی هم در استان صورت نگیرد فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد می شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. هما خوزستان: به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت

استاندار خوزستان با بیان اینکه آب مورد نیاز کشت فصلی باید تامین شود گفت: در این شرایط سخت اگر بنا باشد کشت فصلی هم در استان صورت نگیرد فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد می شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش های حوضه آبریز رودخانه دز برگزار شد اظهار داشت: کشت فصلی که قول آن را داده بودیم باید انجام شود تا به کشاورزان آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به خشکسالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسوولان ذیربط باید با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیریت مصرف آب باید به شیوه ای باشد که بخش های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشوند. 

وی افزود: در شرایط کنونی که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه ای مواجه است باید با کار کارشناسی، همه جانبه و تصمیم عاقلانه و منطقی این دوره زمانی را مدیریت کنیم. 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد اما با توجه به خشکسالی شدید امسال، امیدواریم کشاورزان عزیز با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، عسل ، دام ، شیلات و تولید ۱۳۸ نوع محصول در جایگاه نخست کشور ایستاده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.