تاریخ انتشار : شنبه 3 جولای 2021 - 19:05

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال خوزستان با ورود محموله جدید واکسن

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال خوزستان با ورود محموله جدید واکسن

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن بتوانیم واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را در هفته جاری آغاز کنیم. هما خوزستان: به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژایان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به روند واکسیناسیون در

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن بتوانیم واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را در هفته جاری آغاز کنیم.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژایان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۷۲ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۴۵ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال خوزستانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه های هدف در حال انجام است افزود: هفته گذشته همه واکسن هایی که به دستمان رسید برای تزریق نوبت دوم به گروه های سنی بالای ۶۵ سال اختصاص دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است گفت: با توجه به قرمز شدن شهرهای استان های همجوار از هم استانی ها درخواست داریم که از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی شهر پلدختر (شهر وضعیت قرمز)به خوزستان، مردم اندیمشک تردد زیادی با این شهر دارند و همین امر باعث قرمز شدن آن شده است.

وی گفت: شهرهای دیلم و گناوه در استان بوشهر هم  قرمز هستند که شهرستان بهبهان تحت تاثیر این شهرها قرار گرفته است همچنین شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قرمز است که باید به این موارد توجه شود.

ابول نژادیان گفت: با توجه به سوش جدید بیماری که از جنوب‌ شرقی وارد کشور شده است باید توجه بیشتری به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

به گفته وی ۴۶ درصد از محدودیت های کرونایی کل کشور در خوزستان انجام شده که آمار بسیار خوبی است و این موضوع همکاری بسیار خوب مردم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، رستوران های شهرهای قرمز و نارنجی باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند و تالارها و اماکن عمومی سرپوشیده باید مدیریت شوند. روند بستری و موارد ابتلا در استان با شیب ملایمی در حال کاهش است که باید این روند را حفظ کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۶ هزار و ۲۸۳ نفر را در استان رهگیری کردیم که ۱۷ درصد آمار کل کشور است همچنین ۲۲ هزار و ۶۲۰ تست در تیم های رهگیری انجام شد که ۲۴ درصد آمار کل کشور است. پنج هزار و ۳۷ مورد مراقبت در منزل صورت گرفت که ۳۴ درصد آمار کشوری است که در هر سه مورد رتبه اول کشور را داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج درصد جمعیت استان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند افزود: در استان ۲۱۸ هزار نفر نوبت اول و ۸۳ هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند. تاکنون یک هزار و ۴۷۳ نفر از عوامل اجرایی انتخابات به ما معرفی شدند که آنها را واکسینه کردیم در حالی که مابقی سهمیه آنها موجود است و امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

 ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و  ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.