تاریخ انتشار : دوشنبه 7 ژوئن 2021 - 11:02

غلامرضا تاجگردون هم به محسن رضایی پیوست

غلامرضا تاجگردون هم به محسن رضایی پیوست

به گزارش الیمانیوز غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب سابق گچساران و رئیس کمیسیون برنامه بودجه دوره های قبل مجلس در حرکتی ساختارشکنانه به محسن رضایی پیوست و به ستاد وی رفت. این حرکت تاجگردون را می توان از چند منظر به آن نگاه کرد اولین نکته ای که می توان از این حرکت تفسیر کرد

به گزارش الیمانیوز غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب سابق گچساران و رئیس کمیسیون برنامه بودجه دوره های قبل مجلس در حرکتی ساختارشکنانه به محسن رضایی پیوست و به ستاد وی رفت.

این حرکت تاجگردون را می توان از چند منظر به آن نگاه کرد اولین نکته ای که می توان از این حرکت تفسیر کرد عدم حضور نیروی شاخص اصلاح طلب به علت رد صلاحیت گسترده در بین کاندیدای ریاست جمهوری می باشد، این عامل به خودی خود می تواند نقش مهمی در گرایش تاجگردون به سمت رضایی داشته باشد.

ولی نکته مهمتری را که می توان از این حرکت تاجگردون مد نظر داشت، ناعادلانه بودن توزیع ثروت و قدرت در جنوب کشور است، با توجه به اینکه استان های جنوب نقش اصلی را در اقتصاد (منابع نفتی و گازی) کشور دارند ولی از لحاظ سطح توسعه، استان های مانند خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر با بیشترین موانع و محدودیت ها مواجهه می باشند به صورتی که می توان آنها را در زمره محرومترین استان های ایران قلمداد کرد.

تاجگردون به علت شناخت از نحوه تقسیم بودجه در کشور و‌ نوع نگاهی که نسبت به مناطق جنوب کشور وجود دارد از شعارهای ایالت های اقتصادی محسن رضایی کاملا شناخت دارد و نسبت به این مساله واقف است که با ایجاد ایالت های اقتصادی، مناطق جنوب کشور در آینده می توانند شاهد رشد و توسعه زیادی باشند.

این حرکت تاجگردون در ادامه نظریه های وی درباره عدم توجه حاکمیت به مناطق جنوب کشور است و نمی توان آن را در بستر جناح بندی سیاسی تقسیم کرد حتی بسیاری از نمایندگان ادوار گذشته مانند خادمی و بزرگواری نسبت به این مساله در تریبون های مجلس واکنش نشان دادند.

به نظر می رسد این آگاهی و شناخت تاجگردون از تقسیم بندی کشور به مرکز (استان های شمال و وسط) به عنوان استان هایی که بیشترین قدرت را دارند و جنوب (خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، بندر عباس) به عنوان استان های که با بیشترین منابع و درآمد با کمترین میزان قدرت و ثروت مواجه هستند، به سمت محسن رضائی میر قائد رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.