تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 آوریل 2021 - 17:16

پروژه پژوهشی پیاده سازی شبیه ساز برخط كنترل فوران چاه ها كلید خورد

پروژه پژوهشی پیاده سازی شبیه ساز برخط كنترل فوران چاه ها كلید خورد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اجرایی شدن پروژه پژوهشی « تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و پیاده سازی شبیه ساز آموزشی برخط کنترل فوران»  همزمان با آغاز سال جدید خبر داد. هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهدی عرشیان روز سه شنبه (17

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اجرایی شدن پروژه پژوهشی « تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و پیاده سازی شبیه ساز آموزشی برخط کنترل فوران»  همزمان با آغاز سال جدید خبر داد.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهدی عرشیان روز سه شنبه (17 فروردین ماه 1400) در توضیح بیشتر در این باره گفت: این پروژه با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی مدیریت منابع انسانی تعریف و مراحل مختلف تصویب آن بر اساس نظام نامه پژوهش، فناوری و تجاری سازی وزارت نفت صورت پذیرفته و در مرحله عقد قرارداد است.

وی افزود: این پروژه در ادامه پروژه پژوهشی موفق تهیه وتدوین دانش فنی و ساخت سیستم شبیه سازی کنترل فوران، تعریف که تاکنون دوره های آموزشی متعددی با بهره گیری از این فناوری برگزار و شرکت های متعددی در کشور تقاضای خرید این تکنولوژی را داشته اند.

عرشیان در خصوص ضرورت تحقق این پروژه، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونایی و لزوم توجه و رعایت نکات و مقررات بهداشتی، امکان برگزاری کلاس های آموزشی و استفاده از شبیه ساز کنترل فوران چاه های نفت و گاز میسر نبود و نیاز به پیاده سازی سیستم شبیه ساز برخط در دستور کار قرار گرفت.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: استاندارد دوره آموزشی برخط کنترل فوران به تازگی توسط IWCF تدوین و منتشر شده است و رویکرد شرکت ملی حفاری ایران حرکت به سمت استاندارد های روز صنعت حفاری و مرز دانش در این زمینه می باشد.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط کاری اقماری کارکنان عملیاتی، سمیلاتور بر خط می تواند حتی در زمان بر طرف شدن مشکلات ناشی از بیماری کرونا، تسهیل گر برگزاری این دوره آموزشی باشد و نظر به تقاضا های دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور جهت برگزاری این دوره ها، از این طریق می توان به صورت مجازی کلاس ها را برگزار و برای شرکت درآمد زایی ایجاد کرد.

عرشیان اظهار کرد: این پروژه در راستای اجرای تفاهمنامه همکاری سه جانبه میان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مجری طرح اجرا می شود و انتظار می رود با توجه به معرفی سال 1400 تحت عنوان « تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»  بتوان به نتایج ارزشمندی برای صنعت نفت دست یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.