تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مارس 2021 - 14:45

حفاری اولین حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی مارون 2 و 5 در مناطق نفتخیز جنوب آغاز شد

حفاری اولین حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی مارون 2 و 5 در مناطق نفتخیز جنوب آغاز شد

عملیات حفاری اولین حلقه چاه در اجرای طرح توسعه میدان نفتی مارون 2 و 5 در مناطق نفتخیز جنوب با بکارگیری دستگاه حفاری سنگین 68 فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد. هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل چاه شماره 198 در موقعیت میدان مارون در چارچوب

عملیات حفاری اولین حلقه چاه در اجرای طرح توسعه میدان نفتی مارون 2 و 5 در مناطق نفتخیز جنوب با بکارگیری دستگاه حفاری سنگین 68 فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل چاه شماره 198 در موقعیت میدان مارون در چارچوب قرارداد همکاری بین شرکت های ملی حفاری و تنکو صورت می گیرد.

در مراسم آغاز به کار این دکل که روز یکشنبه (17 اسفندماه  99) در موقعیت عملیاتی اجرای طرح برگزار شد مدیر پروژه حفاری  مارون 2 و 5 در ملی حفاری گفت: در اجرای این پروژه که در قالب طرح توسعه 28 مخزن در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام می شود در ابتدای کار دستگاه حفاری 68 فتح در منطقه مستقر و از امروز در مدار عملیات قرار گرفت.

حسین رحیمی افزود: در این ارتباط  مقرر است دو دستگاه حفاری سنگین دیگر نیز در این میدان نفتی استقرار و بخشی از خدمات فنی و تخصصی حفاری از جمله نمودارگیری از سیال و مدیریت پسماند حفاری ارائه گردد.

مدیر پروژه طرح توسعه مارون 2 و 5 در شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) هم با بیان اینکه این نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی  حفاری ایران است که با تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه با استفاده از دکل حفاری 68 فتح کلید می خورد، گفت: بر اساس توافق به عمل آمده ملی حفاری در اجرای این پروژه عملیات حفاری و بخشی از خدمات جنبی را ارائه خواهد داد.

حسین بدوی افزود: در این پروژه حفاری  14 حلقه چاه شامل پنج حلقه توسعه ای و 9 حلقه تعمیری تکمیلی برنامه شده که در مدت 24 ماه انجام و در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  قرار می گیرد.

در ادامه محمد رضا آل محمود رئیس عملیات یک مدیریت عملیات حفاری خشکی  – 2  به توان تخصصی و دانش فنی کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و گفت: حفر چاه های نفت و گاز، کاری سخت، پیچیده و نیازمند تخصص و تجربه است که متخصصان این شرکت با توجه به حضور در میادین مختلف خشکی و دریایی کشور از این توان و  ویژگی برخوردار می باشند.

رئیس دستگاه حفاری 68 فتح نیز گفت: این دستگاه از شمار دستگاه های مجهز مدیریت عملیات حفاری خشکی – 2 شرکت است که دارای کادری مجرب، با سوابق کاری میانگین 10 تا 30 سال می باشد.

مهرداد کرم پور افزود: دستگاه حفاری خشکی 68 فتح با توان 2000 اسب بخار تا به امروز حفاری و تکمیل 54 حلقه چاه به متراژ  184 هزار و 156 متر را در کارنامه خود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.