تاریخ انتشار : شنبه 27 فوریه 2021 - 18:49

تنوع تجهیزات و دستگاه ها زمینه تامین آموزش مورد نیاز را مضاعف كرده است

تنوع تجهیزات و دستگاه ها زمینه تامین آموزش مورد نیاز را مضاعف كرده است

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: تنوع تجهیزات و دستگاه ‌های موجود در شرکت، وظیفه مضاعفی را در زمینه تامین آموزش های مورد نیاز بخش های مختلف بر عهده این واحد قرار داده است. هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مجید

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: تنوع تجهیزات و دستگاه ‌های موجود در شرکت، وظیفه مضاعفی را در زمینه تامین آموزش های مورد نیاز بخش های مختلف بر عهده این واحد قرار داده است.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مجید مظلومی روز شنبه (نهم اسفندماه 99) در توضیح بیشتر در این باره افزود: واحد آموزش مکانیک و برق بخشی از آموزشگاه تکنولوژی حفاری در اداره آموزش شرکت است که مسئولیت برگزاری دوره های آموزشی در بخش های عملیات و نگهداری و تعمیرات مکانیک و برق را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: آموزش نگهداری و تعمیرات انواع موتورهای احتراق داخلی،  پمپ، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده ، دستگاه ها و مدارهای هیدرولیکی و پنوماتیکی، الکترونیک، وسایط نقلیه سنگین و ویژه، سامانه های های تولید و کنترل و مدیریت توزیع توان الکتریکی ابزار دقیق ، میکسرها و تجهیزات اختلاط و غیره به واحد آموزش برق و مکانیک مربوط می شود.

مظلومی گفت: در این راستا سعی بر این بوده که نیازهای آموزشی بخش های صنعت پوشش داده شود و لذا این واحد با ادارات عملیات و تعمیرات ارتباط مستمر دارد و با دعوت از متخصصان در سطح شرکت و خارج از شرکت تلاش گردیده که در قبال حفظ و توسعه تخصص ‌های مورد نیاز، به نحو احسن، انجام وظیفه گردد.

 سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در این بخش برگزاری بیش از 40 عنوان دوره مختلف تعریف گردیده که دوره های عمومی مکانیک شامل: اصول دیزل، شناخت روانکاری، کوپلینگ، تعادل بخشی، پمپ ها، هیدرولیک و پنوماتیک، اجزا ماشین، یاتاقان ها،  مهندسی تعمیرات، موتورهای بنزینی، زبان فنی، نرم افزارهای SolidWorks و ANSYS ،کلید فولاد و شناخت آلیاژها  می باشد.

وی اظهار کرد: همچنین دوره های تخصصی مکانیک مشتمل بر موتورهای کاترپیلار، سیستم های سوخت پاش الکترونیکی، حفاظت موتور، موتور های دو زمانه، پمپ های گریز از مرکز حفاری و رفت و برگشتی، پمپ های فشار قوی سیمانزنی، گیربکس های اتوماتیک، شناخت دستگاه های پمپاژ سیمان و اسید، کمپرسور، سامانه کنترل فورانگیرها، ابزار دقیق حفاری، تاپ درایو، دراورکس و ترمزها، ترمزهای دیسکی هیدرولیکی، تجهیزات کمکی حفاری، میز دوار، برق و تعلیق و چرخ خودروهای سنگین می گردد.

مظلومی گفت: در بخش برق نیز حدود 40 عنوان دوره از جمله در بخش عمومی برق شامل ماشین های الکتریکی، وسایل اندازه گیری الکتریکی، کنترل و ابزار دقیق الکتریکی، مدارهای فرمان، دیجیتال، ترانسفورماتور، تهویه مطبوع، رله و حفاظت، کالیبراسیون، عایق ها و عایق بندی  برگزار می شود.

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران  افزود: سامانه برق دستگاه حفاری و نقشه خوانی آن، ماشین های جریان مستقیم، ژنراتورهای جریان متناوب، الکترونیک صنعتی SCR، ترمزهای الکتریکی دستگاه حفاری، PLC، مانیتورینگ (WinCC)، شبکه های صنعتی  (ProfiBus) و درایوهای الکتریکی از دوره های آموزشی تخصصی برق به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه تهیه محتوای تدریس و جزوه های مورد نیاز برای آموزش توسط کارشناسان واحد یا دیگر همکاران متخصص در صنعت صورت می گیرد، توضیح داد: تدوین و انتشار چند کتاب و جزوه  کاربردی در صنعت حفاری کشور از جمله کارهای ارزشمند  این واحد است.

مظلومی اظهار کرد: واحد آموزش برق و مکانیک همواره تلاش کرده همگام با پیشرفت فناوری های روز، آموزش‌ها را توسعه دهد و در این راه در سال ‌های گذشته با خرید مجموعه ‌ای آموزشی PLC و تابلوهای آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک سعی در ارتقای دانش همکاران داشته است.

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برگزاری دوره های آموزش حضوری تعطیل و واحد برنامه ریزی اداره آموزش، برگزاری دوره های مجازی را در دستور کار قرار دادند که نظر به ماهیت عملی و کاربردی آموزش های برق و مکانیک، نسبت به تهیه مطالب و سرفصل های مناسب که می توان از طریق آموزش مجازی به مخاطب آموزش داده شود، اقدام گردید. وی افزود: در همین ارتباط  هم اکنون دوره های آموزشی مانند هیدرولیک و پنوماتیک مقدماتی ، شناخت روغن ها و اصول روانکاری، کلید فولاد و دستگاه های اندازه گیری الکتریکی به صورت غیر حضوری برگزار  و بتدریج به تعداد عناوین دوره های آموزشی برخط  اضافه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.