تاریخ انتشار : شنبه 13 مارس 2021 - 21:44

استاندار: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان در ایام نوروز ممنوع است

استاندار: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان در ایام نوروز ممنوع است

استاندار خوزستان گفت: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی استان و خروج از آنها در ایام تعطیلات عید نوروز ممنوع است همچنین ورود و خروج به مناطق زرد خوزستان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. هما خوزستان: به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شنبه شب در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری

استاندار خوزستان گفت: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی استان و خروج از آنها در ایام تعطیلات عید نوروز ممنوع است همچنین ورود و خروج به مناطق زرد خوزستان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شنبه شب در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: محدودیت سفر بین استانی تا آخر وقت روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ادامه دارد همچنین محدودیت تردد خودرویی و بازگشایی اصناف گروه ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز و گروه سه و چهار در شهرهای نارنجی تداوم خواهد داشت.

وی افزود: امروز با اعلام ستاد ملی کرونا، چهار شهرستان خوزستان از حالت قرمز به نارنجی و سه شهر از نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند همچنین در اکثر شهرستان های خوزستان حالت پایداری برقرار شده است اما تا خروج از حالت قرمز و نارنجی فاصله دارند.

استاندار خوزستان همچنین گفت: بستن مرزهای مسافری خوزستان به مدت یک هفته دیگر تمدید خواهد شد و اگر وضعیت به همین منوال باشد تعطیلی مرزها ادامه خواهد داشت‌.

مشوق های کرونایی برای گروه های شغلی ۲، سه و چهار در خوزستان  

وی افزود: در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان و شیوع کرونای انگلیسی در استان، با تصمیم ستاد ملی کرونا مشوقهای بسیار خوبی برای کمک به اصناف ۲ ، سه و چهار استان لحاظ شد. همچنین مهلت اظهارنامه مالیاتی، چک های برگشتی صنوف، بدهی کسب و کارهای آسیب دیده به اداره مالیات، تامین اجتماعی و شهرداری و جواز فعالیت صنوف به مدت سه ماه تمدید شد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: همچنین تسهیلات ۱۲ درصدی برای اصناف گروه ۲، سه و چهار خوزستان در نظر گرفته می شود و به طور متوسط ۱۲۰ میلیون ریال به هر صنف پرداخت می شود.

وی افزود: مرحله دوم طرح شهید قاسم سلیمانی با جدیت بیشتر و با همکاری بسیج و هلال احمر ادامه پیدا می کند. در این طرح ردیابی بیماران، مراقبت از افراد مبتلا و در قرنطینه، تست گیری از اطرافیان بیماران در وسعت گسترده و مواظبت از افراد زمینه دار از وظایف این طرح است.

روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در خوزستان انجام می شود

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در استان انجام می شود و بیماریابی بسیار خوبی شروع شده است. قطعا اگر مردم رعایت کنند به زودی شاهد رفع شرایط قرمز و نارنجی در استان می باشیم.

” نه به مراسم چهارشنبه سوری” از سوی مردم رعایت شود

وی بیان کرد: از رسانه ملی، مطبوعات و سایر خبرگزاری‌ها، شیوخ و بزرگان انتظار داریم با راه اندازی کمپین و پویش  ” نه به مراسم چهارشنبه سوری”، ” نه به عید دیدنی”،  “نه به سفرهای نوروزی”  و  “نه به سیزده بدر” در کاهش ابتلا به بیماری کمک کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: به مردم توصیه می شود که از روز پنج شنبه ۲۸ اسفندماه به مناطق زرد سفر نکنند و انجام سفر منوط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.